اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ضرورت برنامه‌ریزی برای ۴۵ درصد جمعیت مازندران ساکن روستاها

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه ۴۵ درصد از جمعیت مازندران ساکن روستاها هستند و باید برای این افراد برنامه داشته باشیم، گفت: یکی از مشکلات در مازندران، خرد بودن زمین‌هاست؛ از این رو باید با طرح‌های اساسی مانع خرد شدن بیشتر زمین‌های کشاورزی شویم.

ضرورت برنامه‌ریزی برای ۴۵ درصد جمعیت مازندران ساکن روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام حسین قبادی صبح امروز در جلسه شورای مدیران سازمان تعاون روستایی مازندران با اشاره به وظایف سازمان تعاون روستایی، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی رسالت‌هایی را بر عهده دارد و در بدو تأسیس این سازمان اساسنامه‌ جامعی تدوین شده که یکی از جامع‌ترین اساسنامه‌هایی‌ است؛ که تا الان تدوین شده است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های ما بازرگانی محصولات کشاورزی، در راستای حمایت از تولید و مصرف است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: تولید و مصرف دو کفه ترازوست که باید برای برقراری توازن بین آنها ملاحظاتی صورت گیرد و در تعاون روستایی بر اساس شرح وظایف و قوانین موضوعه سعی می‌شود توازن حفظ شود.

قبادی ادامه داد: در زمان برداشت محصول به علت زیاد شدن عرضه قیمت محصول تولیدی تنزل پیدا می‌کند که منجر به متضرر شدن تولید کننده و کشاورز می‌شود.

وی گفت: وظیفه و نقش حمایتی دولت و سازمان تعاون روستایی باید از تولید کننده ادامه داشته باشد تا تولید دچار بحران نشود و تولید کننده با استمرار تولید خود باعث رونق بازار و عدم کمبود محصول در بازار شود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: رسالت دولت در این شرایط  این است که در کشور و جامعه نسبت به تولیدکننده و مصرف‌کننده به تکلیف خود عمل کند تا توازن برقرار شود.

قبادی با اشاره به ظرفیت‌های مازندران گفت: ۴۵ درصد از جمعیت مازندران ساکن در روستاها هستند که باید برای این افراد برنامه داشته باشیم، شکل‌گیری کارگروه طرح و برنامه و تدوین برنامه‌های اصولی تا حدودی می‌تواند مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به مشکلاتی چون محرومیت در مازندران گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که به مازندران داشتند فرمودند: «محرومیت مازندران پشت برگ‌های سبز جنگلها پنهان شده» لذا باید به فکر مناطق کم برخوردار و محروم استان باشیم.

قبادی با بیان اینکه وظیفه ما نسبت به این موضوعات در این حوزه سنگین است و باید برای روستاها تدبیر شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات در مناطق روستایی مازندران، خرد بودن زمین‌هاست که باید با ارایه طرح‌های اساسی و منطبق با فرهنگ و پذیرش مردم مانع خرد شدن بیشتر زمین‌های کشاورزی شویم.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به ضرورت پاسخگویی به مطالبات مردم تاکید کرد: مطالبه‌گری حق مردم، پرسشگری حق اصحاب رسانه و پاسخگویی وظیفه مسؤولین است،
قبادی تصریح کرد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطالبه گری از حقوق مسلم مردم و پرسشگری از حقوق و رسالت های ذاتی اصحاب رسانه است، مسؤولین هم وظیفه دارند مطالبات مردم و سؤال اصحاب رسانه خاضعانه پاسخگو باشند و افکار عمومی را نسبت به شبهات احتمالی در جامعه اقناع نمایند.

قبادی عنوان قیمت در بازار به میزان نیاز استانها در دستور کار قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته توزیع این میوه از ۱۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین به صورت هوشمند و فیزیکی در اقسانقاط کشور انجام خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول