اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

همنوایی کانادا، استرالیا و ژاپن با آمریکا در تحریم روسیه

نخست‌وزیران کانادا، استرالیا و ژاپن از تحریم روسیه به دلیل به رسمیت شناختن استقلال «دونستک» و «لوهانسک» خبر دادند.

همنوایی کانادا، استرالیا و ژاپن با آمریکا در تحریم روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام تحریم روسیه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، سران سه کشور کانادا، استرالیا و ژاپن از برنامه کشورهایشان برای اعمال تحریم علیه مسکو به دلیل تحولات اخیر در قبال اوکراین خبر دادند.

در ادامه واکنش‌ها به تصمیم روز دوشنبه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» از اوکراین، نخست‌وزیران کانادا، استرالیا و ژاپن همراهی خود با اقدامات آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا در اعمال تحریم علیه روسیه را اعلام کردند.

به گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا با برگزاری یک نشست خبری درباره برنامه این کشور برای اعمال تحریم علیه روسیه توضیح داد. به گفته او، ممنوعیت سفر و اعمال تحریم‌های مالی علیه اعضای شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه از جمله این تحریم‌هاست.

بعد از اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا، سران کانادا، استرالیا و ژاپن از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه خبر دادند.

 

نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد، تحریم‌ها شامل مناطق تحت کنترل «جدایی‌طلبان» در دونتسک و لوهانسک هم می‌شود. به گفته موریسون، احتمال می‌رود که استرالیا تحریم‌های بیشتری هم علیه اتباع روس که درصدد انتفاع از «تجاوز علیه اوکراین» هستند، اعمال کند.

وی ادعا کرد: «تهاجم به اوکراین عملا شروع شده است. این تهاجم، غیرقابل توجیه، ناموجه، بدون دلیل و غیرقابل قبول است. ما نمی‌توانیم اینطور وانمود کنیم که روسیه دلایلی برای انجام چنین اقداماتی داشته است، آنها (روسیه) دارند شبیه به اراذل و اوباش و قلدرها رفتار می‌کنند».

از سوی دیگر، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا هم با برگزاری یک نشست خبری اقدامات اخیر روسیه را محکوم کرد. وی تصمیم مسکو در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک را «نقض تعهدات روسیه در قبال قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل» خواند.

جاستین ترودو، اسکات موریسون و فومیو کیشیدا اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دونستک و لوهانسک را محکوم کردند.

 

وی که در نشست خبری در اتاوا صحبت می‌کرد، افزود: «کانادا همچنین اقدامات نظامی روسیه شامل دستورات برای حرکت به سمت اوکراین را که تاخت و تاز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است، محکوم می‌کند. اشتباه نکنید، این تهاجم بیشتر به یک کشور مستقل است و کاملا غیرقابل قبول است».

ترودو ضمن اعلام تحریم‌های کانادا علیه روسیه گفت، مراودات مالی همه کانادایی‌ها با «کشورهای به اصطلاح مستقل لوهانسک و دونتسک» منع شده و همچنین خرید اوراق قرضه روسیه برای کانادایی‌ها ممنوع شده است.

به گفته او، دولت کانادا اعضای پارلمان روسیه را هم به دلیل رای مثبت آنها درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک تحریم می‌کند و همچنین دو بانک دولتی روسیه را هم به لیست تحریم‌ها اضافه می‌کند.

از توکیو هم خبر رسیده که «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در اقدامی هماهنگ با کانادا، استرالیا و دیگر متحدان غربی این کشور اعلام کرد، دولت او به دلیل تحولات جاری در قبال اوکراین علیه روسیه تحریم‌هایی وضع می‌کند.

وی اعلام کرد، «اقدامات روسیه به طور بسیار واضح به حاکمیت اوکراین آسیب زده است و این اقدامات خلاف مقررات بین‌المللی است. ما یک بار دیگر از این اقدامات انتقاد می‌کنیم و از روسیه قویا می‌خواهیم به گفت‌و‌گوهای دیپلماتیک برگردد».

فومیو کیشیدا  از برنامه توکیو برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد و گفت، ممنوعیت فروش اوراق قرضه روسیه در ژاپن، بستن حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی و ممنوعیت سفر برای آنها، تحریم اشخاص و بانک‌های روسی از جمله این تحریم‌ها خواهد بود.

نخست‌وزیر ژاپن البته خبر داد، طی چند روز آینده جزئیات دقیق تحریم‌های روسیه اعلام خواهد شد. وی به مردم اطمینان داد که به خاطر ذخایر کافی نفت و گاز مایع در کشور، در کوتاه مدت تحریم‌ها علیه روسیه تاثیری روی واردات انرژی ژاپن نخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول