اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عدم اجرای مصوبه‌ قانونی استمهال وام‌ها برای زلزله‌زدگان سی‌سختی/دلیل بی‌توجهی به مصوبه بانک مرکزی چیست؟

طبق قانون در مناطق زلزله زده و بحرانی ۲ سال استمهال برای دریافت کنندگان تسهیلات در نظر گرفته می‌شود که بنا به گفته زلزله زدگان شهرستان دنا تاکنون از این قانون مستثنی بوده‌اند.

عدم اجرای مصوبه‌ قانونی استمهال وام‌ها برای زلزله‌زدگان سی‌سختی/دلیل بی‌توجهی به مصوبه بانک مرکزی  چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، به گفته استاندار قانون استمهال وام‌های زلزله زدگان سی سخت پس از گذشت بیش از یک سال هنوز در حال طی کردن تشریفات اداری است.

 جلسه نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان‌ها با استاندار و معاون عمرانی استاندار برگزار شد که رهامی عضو شورای شهر سی سخت در این جلسه خطاب به استاندار گفت: شهر زلزله زده سی سخت هنوز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند و خیلی از مشکلات هنوز پا برجاست تا جایی که در سفر اخیر رئیس جمهور به شهر سی سخت مبلغ 50 میلیون تومان برای زلزله زدگان مصوب و قرار شد ظرف مدت یک هفته در اختیار مردم گذاشته شود که متاسفانه پس از گذشت 4 ماه هنوز برخی از بانک ها نسبت به این مصوبه دهن کجی می کنند و این مبلغ تسهیلات را در اختیار مردم نمی گذارند.

عضو شورای سی سخت تصریح کرد: طبق قانون مجلس برای مناطق زلزله زده به مدت ۲ سال استمهال وام های  زلزله زدگان اجرایی می‌شود که متاسفانه بعد از گذشت بیش از ۲ ماه از ارسال مصوبه بانک مرکزی به استانداری و بانک‌های عامل استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز بانک ها این قانون و مصوبه مجلس را نادیده می‌گیرند و در حال کم کردن اقساط از زلزله زدگان هستند.

احمدزاده استاندار هم گفت: باید این قانون توسط سازمان برنامه وبودجه پذیرفته شود بعدا به هیأت دولت بیاید و مصوبه بگیرد بعد به ما ابلاغ گردد و از توان استانی ما خارج است.

 

به گزارش فارس؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی از موضوع استمهال وام های مناطق زلزله زده می‌گوید و معتقد است باید به تأیید هیأت دولت برسد و تشریفات اداری دارد و از دست استان کاری بر نمی آید که مصوبه بانک مرکزی برای استمهال وام زلزله زدگان دنا که به تأیید هیأت دولت رسیده 2 ماه پیش به بانک های عامل استان ارسال و قرار شد ظرف مدت ۲ هفته استمهال وام های زلزله زدگان اجرایی شود ولی تا به امروز این مهم انجام نگرفته است.

طبق قانون در مناطق زلزله زده و بحرانی ۲ سال استمهال برای دریافت کنندگان تسهیلات در نظر گرفته می‌شود که بنا به گفته زلزله زدگان شهرستان دنا تاکنون از این قانون مستثنی بوده‌اند و عده بسیار زیادی از زلزله زدگان هنوز تسهیلات را به طور کامل  دریافت نکرده بودند که پیامک واریز اقساط از سوی بانک برایشان ارسال و مجبور شدند قسط پرداخت کنند.

همچنین برخی از بانک ها مبلغی از همین تسهیلات را بابت اقساط از حساب زلزله زدگان بدون اجازه برداشت کردند و چندین بار از سوی مسئولان کشوری و استانی قول دادند که مشکل استمهال وام های مردم زلزله زده دنا برطرف می شود ولی تا به امروز چنین نبوده است.

مصوبه بانک مرکزی مبنی بر تصریح در روند استمهال وام های قبل از زلزله شهرستان دنا به استانداری و بانک های عامل و موسسات بانکی ابلاغ گردید و قرار شد ظرف مدت دو هفته این مهم پی گیری و وام های زلزله زدگان استمهال شود. 

بعد از گذشت مدت‌ها و معطل کردن وام گیرندگان تا به امروز هنوز هیچ وامی استمهال نشده و بانک های عامل استان با دهن کجی به مصوبه بانک مرکزی و نادیده گرفتن حقوق مردم شهر سی‌سخت همچنان در حال دریافت اقساط وام ها هستند که می طلبد سازمان بازرسی به این مهم ورود کند تا حق مردم ضایع نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول