اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

درخشش ورزشکاران گیلانی در مسابقات بدنسازی کشور

در هجدهمین دوره مسابقات فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار قهرمانی باشگاههای کشور ورزشکاران گیلانی درخشیدند.

درخشش ورزشکاران گیلانی در مسابقات بدنسازی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیم منتخب فیزیک، فیزیک کلاسیک وماسکولار فیزیک استان در هجدهمین دوره مسابقات فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار قهرمانی باشگاههای کشور که در قزوین برگزار شد. 

نفرات زیر حائز مقام و رتبه‌های برتر شدند: 

مهدی کاظمی، مقام سوم دسته قدی اول فیزیک جوانان 

سینا میرزایی، مقام سوم دسته قدی دوم فیزیک جوانان

مهدی شمس الدین، مقام پنجم دسته قدی سوم فیزیک

مهدی‌پور مشعل، مقام چهارم دسته قدی پنجم فیزیک کلاسیک

رشته بادی کلاسیک یا فیزیک کلاسیک 
در مورد این که بادی کلاسیک چیست باید بگوییم که این رشته به تازگی به وجود آمده و بر حسب تیپ بدنی طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. زیرا افرادی که دارای قد بلندی هستند می‌توانند در این رشته به صورت چشم گیری پیشرفت کنند. 

علاوه بر وزن قد هم تاثیر زیادی دارند و ورزشکاران بر اساس قد دسته‌بندی می‌شوند، هر ورزشکار در دسته قدی خود در وزن‌های مشابه‌ای هستند. 

در مورد شکل عضلات بادی کلاسیک هم باید گفت که کاملا با بادی بیلدینگ متفاوت است. در این رشته بیشتر به کشیدگی عضله و کات عمقی دقت میشود. 

رشته فیزیک 
رشته فیزیک آقایان برای افرادی طراحی‌شده است که ترجیح می‌دهند تا بدنی با عضلاتی کمتر، ولی درعین‌حال تنومند و به‌طور هنرمندانه‌ای زیبا داشته باشند. اما با این حال بازم هم ژنتیک مناسب کمر باریک و بدنی بدون چربی نقش مهمی در موفقیت این افراد دارد. 

دسته‌های مسابقات فیزیک: در رقابت فیزیک آقایان، معمولادر دوسته ۱۷۸سانتی‌متر و کمتر از آن و بالاتر از ۱۷۸ سانتی‌متر برگزار میشود البته در برخی فدراسیون‌ها مانند ایران این دو دسته را به ۴-۵ دسته کوچکتر خرد میکنند و یک دسته برای ورزشکارانی که عضلات بیشتر و وزن بالاتری دارند به نام ماسکولار فیزیک در نظر میگرند. . و در سطح حرفه‌ای مسابقات فیزیک فقط در یک دسته آزاد برگزار میشود. 

به گزارش فارس، دسته‌های قدی در ایران معمولا بین -۱۷۲.۱۷۵، ۱۷۸.۱۸۱ و +۱۸۱ سانتی متر برگزار میشود اما احتمال تغییر دسته‌ها در برخی از مسابقات وجود دارد و ورزشکاران برای اطمینان بیشتر باید به اطلاعیه‌های هر فدراسیون و هیئت برگزاری مسابقات مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول