اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اطلس خطرپذیری با رویکرد گسترش فرهنگ ایمنی پایدار تدوین شود

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: درطرح تفصیلی شهرستان‌ها الزامات مدیریت بحران، اطلس خطرپذیری و بانک اطلاعاتی تجهیزات مناطق مختلف با رویکرد گسترش فرهنگ ایمنی پایدار تدوین شود.

اطلس خطرپذیری با رویکرد گسترش فرهنگ ایمنی پایدار تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی در حاشیه بازدید از روستای بقمچ شهرستان چناران گفت: درطرح تفصیلی شهرستان‌ها الزامات مدیریت بحران، اطلس خطرپذیری و بانک اطلاعاتی تجهیزات مناطق مختلف با رویکرد گسترش فرهنگ ایمنی پایدار تدوین شود. بر همین اساس باید اهتمام ویژه‌ای به موضوع آموزش همگانی و تخصصی مدیریت بحران، افزایش سطح تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بحران مدار و افزایش توان مقابله و سطح اطلاع رسانی در مدیریت بحران در شهرستانها صورت پذیرد.

وی افزود: در صورتی که همه دستگاه‌های بحران مدار به تعامل با یکدیگر برسند ، می توانند مشارکت‌های مردمی را مدیریت و توسعه دهند.

نجات خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۵ قانون مدیریت بحران، در شرایط اضطراری و پاسخ به بحران، چنانچه خدمات و امکانات دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی به تنهایی کافی نباشد و یا ارائه آنها زمانبر شده به گونه ای که احتمال وقوع خسارات جانی و مادی وجود داشته باشد، بخش‌های خصوصی و تعاونی موظف هستند خدمات و امکانات موجود خود را به درخواست رییس ستاد بحران ارائه دهند و هزینه خدمات و امکانات ارائه ‌شده بر اساس تعرفه‌های قانونی و در صورت عدم وجود،‌ بر اساس عرف، از سوی دستگاه سفارش‌دهنده پرداخت می‌شود.

 

 انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول