اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

پلی‌آف لیگ برتر والیبال| ارومیه حرفی برای گفتن نداشت/ مومنی‌مقدم: در دفاع فوق‌العاده بودیم

تیم پیکان در نخستین مسابقه مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال موفق به شکست شهرداری ارومیه شد تا تنها یک برد دیگر برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی نیاز داشته باشد.

پلی‌آف لیگ برتر والیبال| ارومیه حرفی برای گفتن نداشت/ مومنی‌مقدم: در دفاع فوق‌العاده بودیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله نخست پلی‌آف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» از سوم تا هشتم اسفندماه با حضور هشت تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، پیکان تهران، شهرداری ارومیه، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان و پاس گرگان پیگیری می‌شود.

دور رفت مرحله یک چهارم‌نهایی لیگ برتر مردان سه‌شنبه و چهارشنبه (سوم و چهارم اسفندماه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود و در نخستین مسابقه که از ساعت 15 و 30 دقیقه امروز (سه‌شنبه) شروع شد، تیم‌های پیکان و شهرداری ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند.

خودروسازان تهرانی درحالی مقابل نماینده ارومیه قرار گرفتند که پیش‌تر و در هفته‌های نهم و بیست‌ودوم مرحله گروهی در دو مسابقه پنج سته فاتح میدان شده بودند. شاگردان پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان تهران در این مسابقه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند تا ضمن کسب سومین برد متوالی برابر شهرداری ارومیه در لیگ برتر سال 1400، گام مهمی برای صعود به دیدار مرحله نیمه‌نهایی برداشته باشند.

تیم شهرداری ارومیه در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 18 و 25 بر 19 نتیجه را واگذار کرد تا امیدش برای بقا در این رقابت‌ها به نتیجه دیدارهای دوم (پنجم اسفند) و سوم (هفتم اسفند) باشد. تیم پیکان در پایان مرحله گروهی با کسب 16 برد و 48 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته بود و شهرداری ارومیه نیز با  16 برد و 47 امتیاز، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده بود.

محمدحسن خوشدل و محمد شاهمیری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که 93 دقیقه طول کشید. داود نافعی، میثم پارسه و مسعود یزدان‌پناه نیز به ترتیب به عنوان داوران اول، دوم و ویدئوچک، قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.

تیم والیبال پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر والیبال ایران است. این تیم پنج عنوان نایب قهرمانی و چهار مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت‌ها دارد. پیکانی‌ها عنوان سومی جهان و قهرمانی باشگاه‌های آسیا را نیز در گنجینه افتخارات خود دارند.

زرینی امتیازآورترین بازیکن شد

حمزه زرینی از تیم پیکان با کسب 14 امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم شهرداری ارومیه نیز رحمان داودی  با 13 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم پیکان در مجموع ست‌های این مسابقه 75 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 45 پوئن در حمله، 15 امتیاز در دفاع و 15 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم شهرداری ارومیه بود.

نماینده ارومیه نیز در این مسابقه در مجموع 56 امتیاز کسب کرد که شامل 36 امتیاز حمله، چهار دفاع و 16 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم پیکان بود.

مومنی‌مقدم: پیکانی‌ها در دفاع فوق‌العاده بودند

رضا مومنی‌مقدم در ارزیابی عملکرد پیکانی‌ها در این مسابقه گفت: بازی بسیار زیبایی بود. به بازیکنانم خودمان و تیم شهرداری ارومیه تبریک می‌گویم. تمام نکاتی که به بازیکنان گوش‌زده کرده‌ بودیم، اجرا کردند. به ویژه در بحث دفاعت روی تور عملکرد فوق‌العاده خوبی داشتیم.

مربی تیم والیبال پیکان با اشاره به دیدار برگشت دو تیم افزود: هنوز یک بازی دیگر در مرحله یک چهارم نهایی داریم و امیدوارم در بازی دوم نیز تمام برنامه‌های مدنظر کادرفنی با همین قدرت و صلابت ازسوی بازیکنان به اجرا گذاشته شود. شهرداری ارومیه تیم بسیار باکیفیتی است که از بازیکنان و کادرفنی خوبی برخوردار است. انشالله در بازی دوم نیز مقابل این تیم، به همین خوبی عمل کنیم.

تندروان: تمرکزمان بهم‌ ریخت

محمدرضا تندروان با اشاره به برنامه‌‌های تیمش پیش از رویارویی با پیکان، گفت: اصلا تصور چنین شکستی را نداشتیم. طی چند روز گذشته برای این بازی کاملا برنامه‌ریزی و تمرین کرده بودیم ولی در جریان بازی تیم حریف بسیار منسجم‌تر روی نقشه‌هایشان جلو رفتند.

سرمربی شهرداری ارومیه در تشریح دلایل شکست این تیم، افزود: تمرکز تیم بهم خورد و شاید اگر صبوری می‌کردیم، می‌توانستیم عقب‌نشینی حریف را ببینیم اما این کار را نکردیم. در طول مسابقه از نظر ذهنی بازی را تمام شده دیدیم؛ حتی در ست دوم و سوم.

وی درخصوص بازی دوم دو تیم افزود: طی دو روز آینده باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که تیم منسجم‌تر و جنگنده‌تر در زمین حاضر شود. مباحث فنی شاید مرحله دوم ماجراست. در وهله اول باید جنگندگی را دوباره به تیم برگردانید تا بازیکنان به خاطر بیاورند که درتمرینات چقدر عالی عمل کرده بودند. قطعا بازی دوم، بازی متفاوتی خواهد شد. امیدوارم جبران کنیم و تقابل را به بازی سوم بکشانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول