اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ارومیه شایسته میزبانی جام والیبال باشگاه های 2022 آسیاست

پیشکسوت ارومیه ای و کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران گفت: میزبانی جام باشگاه های 2022 آسیا برازنده شهر عشاق والیبال است و مسئولان باید برای حفظ و برگزاری آن نهایت جدیت و تلاش خود را به کار گیرند.

ارومیه شایسته میزبانی جام والیبال باشگاه های 2022 آسیاست

یدالله کارگرپیشه روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: در صورتی که نتوانیم مشکلات به وجود آمده ما بین تیم شهرداری ارومیه و جریمه میلیاردی این تیم به سرمربی و بازیکن خارجی (پدر و پسر تراویسا)را در فدراسیون جهانی حل و فصل کنیم باید در عین ناباوری شاهد بازپس گیری میزبانی جام باشگاه های آسیا از ارومیه و واگذاری آن به شهر دیگر باشیم و این امر ضربه بزرگی به والیبال شهر عشاق والیبال وارد خواهد کرد.

سرمربی ارومیه ای و اسبق تیم ملی والیبال ایران اظهار کرد: تلاش مسئولان ورزش استان برای نگه داشتن امتیاز این میزبانی همچنان ادامه دارد و در حال رای زنی با فدراسیون والیبال برای همکاری و تعامل بیشتر هستند.

کاپیتان اسبق تیم ملی ایران گفت: والیبال ارومیه سالهاست از ضعف مدیریتی و ندانم کاری مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه ضربه خورده است زیرا در صورتی که بدهی سال 95 این باشگاه به بازیکنان خارجی در همان سال تسویه می شد علاوه بر بسته نشدن پنجره نقل و انتقالات، در حال حاضر نیز با مشکلی به نام عدم میزبانی ارومیه در جام باشگاه های آسیا مواجه نمی شدیم.

وی ادامه داد: همانطور که می دانیم تیم شهرداری ارومیه امسال از نبود یک بازیکن در پست دریافت کننده رنج می کشد ولی به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتش نتوانست در این پست حساس و مهم بازیکن جذب کند و نتیجه آن این شد که با جایگاه پنجمی وارد مرحله پلی آف شدیم و در دیدارهای پلی آف هم خدا می داند که چه نتایجی کسب خواهیم کرد.

کارگرپیشه اضافه کرد: مسئولان باشگاه شهرداری و مدیریت وقت باشگاه در سال 95 همواره به این امید بودند که بازیکنان خارجی شاکی و فدراسیون جهانی نمی تواند هیچ اقدامی علیه آنان انجام دهند در حالی که در این برهه زمانی می بینیم که قوانین محکم فدراسیون جهانی به راحتی توانست یکی از مهمترین رویدادهای آسیایی که امتیاز میزبانی آن به شهر والیبال خیز ارومیه واگذار شده را در آستانه باز پس گیری قرار دهد و مشکلات پیش رو را برای میزبانی این شهر و عدم حضور تیم شهرداری ارومیه را در جام باشگاه ها برای ما به وجود آورد.

پیشکسوت والیبال کشور ادامه داد: تجربه نشان داده است هر جایی که نظم و قانون به درستی اجرا نشود امورات آن مجموعه مطمئنا با مشکل مواجه می شود و عدم مدیریت و نظارت مسئولان باشگاه شهرداری بر کارهای فنی و تخصصی والیبال نیز نمونه آشکار در بوجود آمدن مشکل برای این باشگاه و والیبال شهر ارومیه است.

کارگرپیشه عدم مشورت مسئولان باشگاه با متخصصان و کارشناسان والیبال را از دیگر مشکلات این باشگاه عنوان کرد و گفت: تصمیم گیری های عجولانه و ناکارآمد عواقب فراوانی به دنبال دارد که حل و فصل آن شاید سالهای سال طول بکشد و بروز یک مشکل می تواند دهها مشکل دیگر را به دنبال داشته و کارها را پیچیده تر از قبل کند لذا مشورت با اهل فن باید در دستور کار مدیران و مسئولان باشگاه مردمی شهرداری ارومیه قرار گیرد.

وی ادامه داد: میزبانی جام باشگاه های 2022 والیبال آسیا فرصتی مناسب و بی نظیر برای شهر ارومیه است که بتواند بیش از پیش جایگاه، قدرت و توانمندی والیبال خود را به رخ حریفان آسیایی کشیده و علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین آحاد مردم جامعه، فرصتی برای بسترسازی مناسب در توسعه توریسم ورزشی است که در مدت زمان برگزاری آن حضور تیم ها و شرکت کنندگان خارجی زمینه سودآوری اقتصادی را برای این شهر به ارمغان آورد چرا که امروزه گردشگری به عنوان صنعت در تمامی کشورهای توسعه یافته حرف اول را می زند.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال گفت: شهر ارومیه در میزبانی لیگ ملت های جهان نیز نشان داد که یکی از بهترین شهرهایی است که تمامی فاکتورهای لازم اعم از پیشینه و قدمت والیبال، سالن زیبای غدیر وعشق و علاقه وصف ناپذیر هواداران را دارد و می تواند بهترین و باشکوه ترین میزبانی ها را پذیرا باشد و اگر باشگاه شهرداری ارومیه بتواند در فرصت باقی مانده مشکل بدهی خود را حل کند باز شاهد برگزاری یک رویداد مهم والیبالی در این شهر والیبال خیز خواهیم بود.

کارگرپیشه گفت: باشگاه شهرداری ارومیه هر ساله مبالغ کلان و سرسام آوری برای این تیم هزینه می کند ولی باز هم می بینیم به دلیل ضعف مدیریتی هیچگاه نتوانسته ایم به هدف اصلی خود که همان ایستادن بر روی سکوی قهرمانی برسیم.

وی ادامه داد: شهر ارومیه به عنوان یک شهر والیبال خیز و قهرمان پرور بازیکنان بزرگی را از بطن خود به والیبال جهان تقدیم کرده است که اگر مسئولان بتوانند این بازیکنان را حفظ کنند مطمئن باشید کاپ قهرمانی لیگ برتر ایران را به راحتی بالای سر می برند که این امر نیز، به ضعف مدیریتی و عدم کارآیی برمی گردد.

وی ادامه داد: مسئولان باشگاه باید توجه داشته باشند که هزینه های انجام شده باید اصولی و مدیریت شده خرج شود و با تصمیم گیرهای قانونمند و هدف دار جلوی حیف و میل و هزینه های اضافی گرفته شود.

کارگرپیشه گفت: شهر ارومیه در بازیکن سازی، تغذیه والیبال کشور و تشکیل شاکله و بدنه تیم های ملی جایگاه ویژه داشته و نقش مهمی ایفا می کند و باید طوری برنامه ریزی کنیم که این امر سال های سال به نحو درست تداوم داشته باشد.

وی افزود: مسئولان باشگاه همواره در تصمیم گیری های خود تک روی کرده و عجولانه عمل می کنند و در ادامه کار لطمات جبران ناپذیری را متحمل می شوند که در آخر به ضرر والیبال این شهر تمام می شود چرا که واقعیت این است که ما نمی توانیم بازیکنان مطرح و صاحب نام خود را با مدیریت اصولی در این شهر نگه داشته و از توانمندی های آنان به نفع خود بهره ببریم.

وی در پایان افزود: امیدواریم بتوانیم در رقابت های لیگ برتر امسال نتایج قابل قبول و جایگاهی در خور شان و منزل والیبال ارومیه را کسب کنیم و مطمئنا برای رسیدن به این مهم کار سختی در دیدارهای مرحله پلی آف پیش رو داریم.

به گزارش فارس یدالله کارگرپیشه (زاده سال ۱۳۲۳ در ارومیه) بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران و مربی والیبال اهل ایران است، وی والیبال را از سن ۱۶ سالگی آغاز کرد و در ابتدا به عضویت تیم شاهین ارومیه در آمد و در همان اولین سال حضور به همراه همین تیم قهرمان مسابقات باشگاهی رضائیه گشت.

کارگرپیشه در سال ۱۳۴۶ به عضویت تیم ملی ایران در آمد و در ۱۲ سال در زمره بهترین‌های ایران صاحب کرسی تیم ملی بود. وی چهار سال نیز به عنوان کاپیتان تیم ملی در تیم حضور داشت و بلاخره در سال ۱۳۵۸ از تیم ملی کناره گرفت و بعدها وارد عرصه مربیگری شد.

کارگرپیشه یکی از وفادارترین بازیکنان والیبال ارومیه است زیرا که تمام دوران بازیگری و مربیگری خویش را در زادگاهش گذراند و با همه کاستی ها ساخت، او در دهه شصت سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود، در واقع یدالله کارگر پیشه را می توان مظهر و اسطوره ورزش ایران و ارومیه نام برد.

انتهای خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول