اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تخصیص و تامین حق‌آبه دریاچه ارومیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌شود

سرپرست محیط زیست دریایی وتالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تامین و تخصیص حق آبه دریاچه ارومیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست از طریق وزارت نیرو به صورت جدی پیگیری می شود.

تخصیص و تامین حق‌آبه دریاچه ارومیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی وتالاب های سازمان حفاظت محیط زیست پیش از ظهر امروز ۳اسفند در جلسه مشترکی که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی تشکیل شد اظهار داشت: با توجه به سیاستهای ابلاغی رهبرمعظم انقلاب اسلامی و اولویت‌های بیان شده در راستای مسایل زیست محیطی کشور، کلیه دستگاههای اجرایی ملزم به همراهی و همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشند.

وی با بیان اینکه موضوع پایش هوشمند تالاب‌ها از طریق نصب دوربین  تجهیزات نوین جزو برنامه‌های اصلی سازمان بوده، ادامه داد: در راستای بهره برداری از این مرکز، شروع به کار آن نیاز به تامین نیروی انسانی و تخصیص اعتبار است که امیدواریم در روزهای آتی  موارد از آن برطرف و مرکز کار خود را آغاز کند. 

معاون محیط زیست دریایی وتالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز خرسندی از  توجه استانداری آذربایجان‌غربی به مسائل محیط زیست استان اظهار امیدواری کرد با پیگیری مقامات استانی شاهد اتمام پروژه در روزهای آتی باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۸.۴ میلیون مترمکعب منابع آبی استان آذربایجان‌غربی است که از این میزان ۶.۴ میلیارد متر مکعب آبهای سطحی و ۱.۸ میلیارد مترمکعب آن آبهای زیر زمینی است.

یاسر رهبردین اضافه کرد: چهار میلیارد متر مکعب از پتانسیل آبی استان متعلق به حوضه آبخیز دریاچه ارومیه، ۱.۴ میلیارد مترمکعب سهم حوضه زاب و یک میلیارد مترمکعب سهم حوضه ارس است.

وی با بیان اینکه از ۱۴ سد درحال بهره برداری در استان ۷ سد در حوضه دریاچه ارومیه است گفت: وضعیت بارش ها نسبت به سال گذشته تغییری نداشته ولی نسبت به بلند مدت ۳درصد افزایش دارد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول