اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کشف مرجان‌های ۲۲۰ میلیون ساله در خراسان‌جنوبی

مدیر موزه‌های خراسان‌جنوبی گفت: مرجان‌ها و دوکفه‌ای‌هایی متعلق به ۲۰۵ تا ۲۲۰ میلیون سال قبل در طبس کشف و به موزه زمین‌شناسی این شهرستان منتقل شدند.

کشف مرجان‌های ۲۲۰ میلیون ساله در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،  غلامحسین شعیبی، مدیر موزه‌های خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یک سایت فسیلی جدید، کم‌نظیر و ارزشمند در ژئوپارک شهرستان طبس گلشن کشف شد.

وی افزود: در این سایت کارشناسان میراث فرهنگی تعدادی مرجان‌ها و دوکفه‌ای‌هایی متعلق به ۲۰۵ تا ۲۲۰ میلیون سال قبل و منحصر به فرد را شناسایی کردند و به موزه زمین‌شناسی طبس انتقال دادند.

مدیر موزه‌های خراسان‌جنوبی تصریح کرد: موزه میراث زمین طبس با دارا بودن ۶۰۰ نمونه انواع سنگ‌ها، کانی‌ها و مواد معدنی توانسته نظر بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه را به خود جلب کند.

شعیبی یادآور شد: این موزه در عمارت سردر باغ گلشن و در مساحت ۲۰۰ مترمربع ایجاد شده و در آن انواع کانی‌ها، سنگ‌ها، فسیل‌ها و مواد معدنی به نمایش عموم گذاشته شده است.

وی گفت: قدیمی‌ترین فسیلی که در ژئوپارک طبس نگهداری می‌شود مربوط به ۵۳۰ میلیون سال پیش بوده و از جاذبه‌های دیدنی برای گردشگری در این شهرستان است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول