اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

درخواست حذف بند ت تبصره یک ماده یک قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان حذف بند ت تبصره یک ماده یک قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را با توجه به‌ نرخ باروری بالای ۲.۵ درخواست کردند.

درخواست حذف بند

فداحسین مالکی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: پیرو انتشار دفترچه راهنمای نهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور(سال ۱۴۰۰) و اعلام نیاز چهارده دستگاه اجرایی به نیروی انسانی، فرصت بسیار مناسبی برای استان‌های محرومی چون سیستان و بلوچستان برای جبران کمبود نیروی انسانی است. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه طبق بند "ت" تبصره "یک" ماده "یک" قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، که بیان می‌دارد اعطای کلیه امتیازات و تسهیلات این قانون مشروط بر آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲/۵ نباشد، استان سیستان و بلوچستان (تنها استان در کشور) از امتیازات ماده ۱۵ و ۵۹ ماده دیگر این قانون محروم مانده است.

وی ادامه داد: با بارگزاری درخواستی دو فوریتی در سامانه ضمن اعتراض به بند "ت" تبصره "یک" ماده "یک" این قانون  آن را مصداق تبعیض اجتماعی در حق خود مردم نجیب استان دانسته و خواستار حذف تبصره بند و تبصره نامبرده از متن این قانون و اعمال روش‌های قانونی از طرف مجلس هستیم.

مالکی بیان کرد: با توجه به عنایت نمایندگان ملت به مردم فهیم استان قطعا این طرح مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت و امید است با حذف آن شاهد تقویت نیرو‌های بومی در استان باشیم.

به گزارش فارس، انتشار دفترچه آزمون استخدامی مشترک دستگاه های اجرایی کشور موجب ایجاد نارضایتی مردم استان شد، در بخش ۴،بند(ج) ردیف سوم به امتیاز حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره دارد که به ازای تاهل و هرفرزند فرد شرکت کننده ۲درصد و در کل ۱۰ درصد امتیاز به نمره کتبی شخص اعمال خواهد شد، در ادامه این بند تذکری نوشته شده است که این امتیاز به شهرستان های با نرخ باروری بالای ۲.۵ تعلق نخواهد گرفت، تنها استانی که بر اساس آمار سال ۹۹ مشمول این طرح نمی‌شود سیستان و بلوچستان است.

رشد جمعیتی سیستان و بلوچستان ۳.۶۲ که با توجه به شرط ۲.۵ این استان از امتیاز فوق الذکر محروم خواهد شد.

انتهای پیام/3139/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول