اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کاهش فعالیت مراکز پزشکی حج و زیارت در عراق از 24 به 8 ساعت

نماینده هیأت پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به فعالیت هشت ساعته مراکز درمانی مستقر در شهرهای زیارتی عراق، گفت: خدمات‌دهی تیم درمانی در درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت شبانه‌روزی نیست.

کاهش فعالیت مراکز پزشکی حج و زیارت در عراق از 24 به 8 ساعت

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به منظور ارائه خدمات به زائران از اوایل برقراری سفر عتبات در شهرهای زیارتی فعالیت خود را با راه‌اندازی سه درمانگاه در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین آغاز کرد.

این درمانگاه‌ها در ساعات خاصی به زائران خدمات می‌دهند و همین امر موجب شده تا بسیاری از دفاتر زیارتی و زائران از این امر ابراز نارضایتی کنند و خواستار ارائه خدمات درمانی بهتر و البته به صورت شبانه‌روزی شوند. (اینجا بخوانید)

علی قیدانی، نماینده هیأت پزشکی حج و زیارت که در نجف اشرف مستقر است، در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس گفت: بر اساس توافق صورت گرفته هلال احمر و سازمان حج و زیارت، مرکز پزشکی حج و زیارت در سه شهر نجف، کربلا و کاظمین راه‌اندازی شده است که البته خدمات پزشکی در درمانگاه‌ها شبانه‌روزی نیست.

زمان خدمات‌دهی تیم درمانی حج و زیارت به زائران در عراق

وی با بیان اینکه مدت زمان خدمات‌دهی در درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان حج و زیارت است، افزود: بر اساس این توافق، مقرر شد تا درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق روزانه هشت ساعت باز و به زائران خدمات دهند که این زمان چهار ساعت در صبح و چهار ساعت بعدازظهر است.

 قیدانی با اشاره به زمان فعالیت مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق، خاطر نشان کرد: پزشکان و تیم درمان مستقر در شهرهای کربلا و نجف از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و همچنین در کاظمین از ساعت ۱۶ تا ۲۴ روی زائران باز است و به آنها خدمات سرپایی می‌دهد.

بیماران کرونایی به بیمارستان‌های عراق منتقل می‌شوند

 وی درباره خدمات ارائه شده به زائران در درمانگاه‌ها، تصریح کرد: بیشترین مراجعه زائران به دلیل سرماخوردگی جزئی، خستگی و کوفتگی بوده است و خدماتی برای افراد کرونایی نداریم؛ تا جایی که حتی تست رپید هم در درمانگاه‌ها از افراد مشکوک به کرونا گرفته نمی‌شود و این افراد باید به بیمارستان‌های عراق منتقل شوند که البته با توجه به اینکه زائران زیر نظر سازمان حج و زیارت از خدمات بیمه برخودار هستند، هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های عراق را بیمه تقبل می‌کند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، فعالیت درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق اکنون هشت ساعت در روز خدمات می‌دهند. این امر در حالی است که پیش از این در سالهای قبل از شیوع کرونا با توجه به تعداد بالای زائران ایرانی، درمانگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی باز بودند و به زائران خدمات می‌دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول