اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

موانع پارکینگ‌سازی در شهرکرد از زبان معاون شهردار

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد ضمن بیان موانع ساخت پارکینگ و مشکلات ترافیکی در شهرکرد از در دستورکار قرار دادن 2 پارکینگ عمومی در سطح شهر خبر داد.

موانع پارکینگ‌سازی در شهرکرد از زبان معاون شهردار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرجان دادایی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص کمبود پارکینگ در سطح شهرکرد گفت: به استناد ضوابط و مقررات شهرسازی حاکم در شهرداری شهرکرد موظف به صدور مجوزاتی هستیم که دارای پارکینگ برای املاک تجاری، خدماتی و مسکونی باشند اما متأسفانه برخی دستگاه‌های اداری یا شهروندان هنگام اجرا طبقه پایین ساختمان را که به اسم پارکینگ بوده تغییر کاربری می‌دهند.

موافقت با برخی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در کمیسیون ماده ۱۰۰

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد افزود: در این شرایط پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می‌شود که مسائل مربوط به تغییر کاربری و اجرایی نشدن پارکینگ‌ها را بررسی می‌کند و مالکین را وادار به اجرای کاربری پارکینگ می‌کنیم اما متأسفانه زمانی که پرونده به کمیسیون انتقال داده می‌شود با برخی تغییرکاربری‌ها موافقت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این اتفاق باید پارکینگ طبقاتی و عمومی در سطح شهر ساخته شود که متأسفانه به علت کمبود بودجه انجام نشده است.  

دادایی اظهار داشت: علاوه بر اینکه طبق مفاد پروانه مالکان را مجبور به تأمین پارکینگ می‌کنیم در سطح شهر نیز باید پارکینگ عمومی پیاده کنیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی جامعه ساخت پارکینگ را با مشکل مواجهه کرده، بیان داشت: پارکینگ فردوسی حدفاصل چهارراه و میدان فردوسی در دستور کار است اما ملک‌هایی که در تملک این پارکینگ هستند باید خریداری شوند که برای این تملک ۳۰ میلیارد تومان لازم است.

۱۲۵ میلیارد تومان برای ساخت یک پارکینگ لازم است

وی ادامه داد: مساحت پارکینگ فردوسی مقابل مسجد نو ۴ هزار و ۳۵۰ مترمربع است که برای ساخت آن ۱۲۵ میلیارد تومان لازم است، این طرح در کمیته کارشناسی مصوب شده و در تلاشیم که در کمیسیون ماده ۵ نیز مصوب شود.

دادایی افزود: مجدانه در حال پیگیری هستیم و تا کنون ۸۰ درصد کار انجام شده و اگر مالکان همکاری نکنند از طریق حقوقی وارد می‌شویم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد بیان داشت: پارکینگ نزدیک سقاخانه ارباب میرزا و پارکینگی که در حدفاصل چهارراه بازار و میدان ۱۲ محرم در کوچه معلم شهید واقع شده است نیز در برنامه قرار گرفته‌اند.

دستگاه‌های اداری و شهروندان در احداث پارکینگ همراه نیستند

وی ادامه داد: همیشه نباید شهرداری را مقصر بدانیم دستگاه‌های اداری و شهروندان نیز برای تهیه پارکینگ املاکشان اقدام کنند اما این همراهی را نداریم که سبب شده ترافیک سنگین را در سطح شهر ببینیم.

دادایی در پایان گفت: طرح جامع ترافیک شهری را در دستور کار قرار داده‌ایم که عرض معابر و ... را نیز بررسی کنیم تا دریابیم علاوه بر پارکینگ با چه اقدامات دیگری می‌توان ترافیک را کاهش داد.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول