اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سالانه 10 میلیون متر مربع پارچه چادر مشکی در شهرکرد تولید می‌شود/ تأمین 10 درصد نیاز بازار داخلی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تولید سالانه ۱۰ میلیون متر مربع پارچه چادر مشکی در شهرکرد خبر داد.

سالانه 10 میلیون متر مربع پارچه چادر مشکی در شهرکرد تولید می‌شود/ تأمین 10 درصد نیاز بازار داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری سجاد رستمی گفت: واحد صنعتی حجاب شهرکرد علاوه بر اینکه بزرگترین و تنها کارخانه تولیدکننده پارچه چادر مشکی در کشور است، اولین و بزرگترین واحد تابندگی کشور با ۳۳ هزار دوک تابندگی در کشور نیز هست و سالانه ۱۰ میلیون متر مربع پارچه تولید می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: پارچه‌های این کارخانه در ۱۲ نام تجاری حریراسود، سوپرحریراسود، مهاراجه، کرپ، خاویاری، ژرژت، کریستال، کن‌کن، ریلکس، شیفون، ژاگارد، بیدامین تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی اظهار داشت: ایران با مصرف سالانه ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون مترمربع چادرمشکی، بزرگترین بازار مصرف این کالاست که فقط هفت تا ۱۰ درصد آن در کارخانه حجاب شهرکرد تولید می‌شود و بقیه آن واردات است.

رستمی تصریح کرد: افزایش قیمت و بی‌ثباتی نرخ ارز، بهره بالای تسهیلات بانکی، بروکراسی حاکم بر دستگاه‌های اجرایی و واردات بی‌رویه کالا با کیفیت‌های متفاوت از مبادی غیررسمی از جمله موانع و مشکلات گریبان‌گیر واحد‌های تولید چادرمشکی در کشور است.

رستمی افزود: این واحد صنعتی در طرح توسعه‌ای خود قرار است سالانه نزدیک به ۳۰ میلیون مترمربع چادرمشکی تولید کند.

رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این مجموعه علاوه بر تولید چادر مشکی، انواع فاستونی، پارچه‌های مانتویی، پارچه‌های مقنعه، شال و روسری، لباس کار، پارچه‌های صنعتی و منسوجات خانگی از جمله پارچه‌های پرده‌ای را تولید می‌کند.

به گزارش فارس کارخانه حجاب شهرکرد در سال ۷۰ کلنگ‌زنی شد، اما با وارد کردن تجهیزات جدید از سال ۹۵ به طور رسمی تولید چادرمشکی را آغاز کرد و هم‌اکنون زمینه اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول