اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت روابط پارلمانی محور دیدار مقامات قرقیز و روس

رئیس پارلمان قرقیزستان با رئیس دومای ایالتی پارلمان فدرال روسیه دیدار و در مورد تقویت روابط بین پارلمانی گفت و گو کردند.

تقویت روابط پارلمانی محور دیدار مقامات قرقیز و روس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، « تالانت مامیتوف» رئیس پارلمان قرقیزستان، در سفر رسمی هیئت پارلمانی به روسیه، با «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای ایالتی پارلمان روسیه دیدار و درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات در زمینه‌های کلیدی همکاری بحث و گفت و گو کرد.

در این دیدار مامیتوف تاکید کرد که قرقیزستان همیشه بر اساس اعتماد و روابط طولانی مدت دوستی شریک قابل اعتماد روسیه بوده و باقی می‌ماند.

وی همچنین به سطح بالای روابط بین پارلمانی میان دو کشور اشاره کرد و برای حفظ و افزایش پویایی تعامل به دست آمده در سطح دوجانبه و در قالب سازمان‌های بین پارلمانی مانند کشورهای مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی ابراز تمایل کرد.

مامیتوف با اشاره به اینکه در هر دو کشور سال گذشته انتخابات با موفقیت به پایان رسید و ترکیبات جدید پارلمان قرقیزستان و دومای دولتی شکل گرفت، پیشنهاد کرد که در سال جاری نیز جلسات کمیته‌های پارلمانی دو کشور و دهمین نشست کمیسیون بین المجالس قرقیزستان و روسیه در قرقیزستان برگزار کنند.

وی همچنین از «ولودین» برای دیدار رسمی از قرقیزستان دعوت کرد.

ولودین نیز در مقابل با ابراز رضایت از روابط اعتماد بالای دو کشور، تعهد خود را به توسعه همکاری‌های همه جانبه به‌ویژه همکاری‌های پارلمانی اعلام کرد و پیشنهاد همکار خود برای سفر رسمی به قرقیزستان را پذیرفت.

گفتنی است که در این دیدار «ولودین» با نظر «مامیتوف» در مورد لزوم افزایش همکاری بین کمیته‌های پارلمانی دو کشور موافقت و از پیشنهاد رئیس پارلمان قرقیزستان برای برگزاری دهمین نشست کمیسیون بین المجالس قرقیزستان و روسیه در قرقیزستان در سال جاری حمایت کرد.

در پایان این گفت و گوها، ضرورت ایجاد تماس‌ها و نشست‌های دائمی بین پارلمان‌های دو کشور به منظور تصویب قوانینی که منافع دو ملت را تامین کرده و زمینه ساز تعمیق بیشتر همکاری‌ها در همه زمینه‌ها باشد، مورد اشاره قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول