اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ظرفیت آزادراهی در زنجان تکمیل است/وجود ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در استان زنجان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، با اشاره به اینکه راه سازی صنعت بسیار گرانی است، گفت: ۳۶ کیلومتر از محور زنجان به بیجار که در سفر آبان ماه رئیس جمهور و هیأت دولت به استان به بهره‌برداری رسید بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان با قیمت روز هزینه شده است.

ظرفیت آزادراهی در زنجان تکمیل است/وجود ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در استان زنجان

اصغر اسماعیلی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اینکه راهسازی صنعت بسیار گرانی است و برای ساخت و احداث هر کیلومتر راه اصلی و یا احداث باند دوم بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است، اظهار کرد: برای ۳۶ کیلومتر از محور زنجان به بیجار که در سفر آبان ماه رئیس جمهور و هیأت دولت به استان به بهره‌برداری رسید بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان با قیمت روز هزینه شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان تصریح کرد: لزوم بهبود محورهای ارتباطی، ارتقای راه‌ها به چهار بانده و بهسازی محورها در راستای ارتقای ایمنی شهروندان بوده و ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌، برای اداره کل راه و شهرسازی استان در اولویت است، گفت: از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده خواهد شد تا بتوانیم پروژه‌ها را با سرعت بیشتر و جاده‌های با کیفیت و خوبی اجرا کنیم و مردم با آرامش در جاده‌ها تردد کنند.

 

تامین و تخصیص اعتبارات از مشکلات اجرای پروژه‌های حوزه راه در زنجان است

اسماعیلی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های حوزه راهسازی در بخش فنی کار، ظرفیت مشاورین و پیمانکاران مشکلی نداریم، بیان کرد: نظارت پروژه‌ها هم با قوت بیشتری انجام می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان تامین و تخصیص اعتبارات را از مشکلات اجرای پروژه‌های حوزه راه در استان اعلام کرد و ادامه داد: تامین اعتبارات و تخصیص به موقع اعتبارات در اجرای پروژه‌ها بسیار مهم است و نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاری داریم که تخصیص اندک اعتبارات، ما را در رسیدن به اهداف با مشکل مواجه می‌کند.

وی ابراز کرد: با توجه به سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به استان زنجان در آبان‌ماه سال‌جاری، امیدواریم درصد تخصیص اعتبارات به استان در حوزه راه افزایش یابد تا بتوانیم مطالبات را پرداخت کنیم و پیمانکاران هم با قوت بیشتری پروژه‌ها را اجرا کنند.

 

ظرفیت آزادراهی در زنجان تکمیل است

اسماعیلی با بیان اینکه این استان ۲۰۰ کیلومتر آزادراه دارد، افزود: از این میزان ۱۰۵ کیلومتر آزادراه زنجان به سمت تهران بوده و ۹۵ کیلومتر هم به سمت تبریز است و ظرفیت آزادراهی ما در استان تکمیل است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان از وجود ۱۳۸ کیلومتر بزرگراه در این استان خبر داد و ابراز کرد: ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که مجموع راههای استان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.

 وی افزود: محور زنجان به بیجار، محور زنجان به تاکستان و محور زنجان به سمت قیدار و کبودرآهنگ به عنوان یک نمونه مهم در بخش بزرگراهی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در بخش بزرگراهی از نُرم کشوری پایین هستیم، گفت: طی دو یا سه سال آینده شرایط خوبی در بخش تکمیل پروژه‌های حوزه راه خواهیم داشت و در این راستا نرم بزرگراهی در استان از نرم کشوری بالاتر خواهد رفت و وضعیت بهتری را خواهیم داشت.

انتهای پیام/73009/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول