اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

فرزند شهید اسدی: خدا محبت شهید را در دل مردم انداخت/ نگاه اقتصادی و مؤمنانه ای که مثال زدنی است

فرزند شهید حجت اسدی گفت: شهید حجت اسدی همواره دغدغه انقلاب و جوانان را داشت و در مباحث اقتصادی توجه زیادی به اطرافیانش داشت.

فرزند شهید اسدی: خدا محبت شهید  را در دل مردم انداخت/ نگاه اقتصادی و مؤمنانه ای که مثال زدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شهید حجت اسدی، ۳۰ شهریور ماه ۱۳۶۰ در قزوین به دنیا آمد.  تا پایان دوره متوسطه درس خواند. فروشنده  محصولات فرهنگی و طلبه حوزه ی علمیه بود. در تاریخ ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۷۹ ازدواج کرد و دارای ۳ فرزند پسر شد. وی به عنوان بسیجی مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت و دوم اسفند ماه ۱۳۹۴، در زینبیه دمشق و درگیری با گروهک داعش بر اثر اصابت تیر و ترکش و جراحات وارده شهید شد. شهید اسدی از فعالین خوشنام هیئتهای مذهبی شهر قزوین به شمار می رفت و در بین جوانان از محبوبیت خاصی برخوردار بود. مزار او در گلزار شهدای قزوین واقع است.

در همین رابطه محسن اسدی در گفت وگو با خبرنگار فارس و به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت پدرش شهید حجت اسدی، اظهار کرد: در زندگی تمام شهدا یک ویژگی اخلاقی مشترک وجود دارد و آن اخلاص این بزرگواران است و شهید حجت اسدی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی با اشاره به فعالیت های شهید اسدی در هیئت حسین جان عنوان کرد: آن سال ها در برخی موارد تعداد افرادی که در مراسم های هفتگی هیئت حسین جان حاضر می شدند، بسیار محدود بود اما شهید اسدی بدون توجه به تعداد نفرات حاضر، بر برگزاری منظم مراسم ها اصرار زیادی داشت.

محسن اسدی گفت: در تمام سال هایی که مداحی می کرد فقط یکبار بابت مداحی کردن پول گرفت و آن مربوط به مراسمی بود که در شهر خرمدره داشت، البته این کار برای این بود که متولیان برگزاری آن مراسم ناراحت نشوند و آن پول را هم در بین راه به راننده ای که در سفر همراهیش می کرد، داد.فرزند شهید حجت اسدی تصریح کرد: شهید اسدی هیچ گاه اجازه نمی داد نامش به عنوان مداحل اهل بیت(ع) در بنرها چاپ شود و علیرغم پیشنهادات زیادی که برای رفتن به تهران و مداحی در آنجا و درج تصاویرش در بنرهای تبلیغاتی هیئت های مذهبی داشت، دنبال شهرت و مسائل مالی نبود.

وی با اشاره به اینکه شهید اسدی همواره دغدغه انقلاب، امام حسین(ع) و جوانان را داشت، بیان کرد: در سال های آخر پدر در مناطق برگزاری راهیان نور یادمان می گرفت. اصرار زیادی نسبت به اقامه نماز اول وقت داشت، البته هیچ وقت این موضوع را به زبان نمی آورد و با رفتاری که داشت به بقیه توصیه می کرد نماز را در اول وقت آن اقامه کنند زیرا خودش هم در هنگام اذان هر کاری که داشت، رها می کرد و برای اقامه نماز آماده می شد.

فرزند شهید حجت اسدی افزود: ایشان نگاه اقتصادی و مؤمنانه ای داشت که موجب شد در خرید از سوپرمارکت های اطراف محل زندگی و کارش دقت زیادی داشته باشد و همواره سعی می کرد برای خرید مایحتاج به مغازه های مختلف برود و اعتقاد داشت که همه باید روزی بخورند و فقط نباید از یک مغازه خرید کند.

وی با اشاره به اینکه شهید حجت اسدی کارش را با خدا درست کرده بود و خدا محبتش را در دل مردم انداخته بود، ادامه داد: وقتی که شهید اسدی به شهادت رسید، مدافعان حرم خیلی مظلوم بودند و خیلی از مردم می گفتند اینها برای سوریه رفتن پول می گیرند و بخاطر مسائل مالی به سوریه رفته اند اما دیدیم که در مراسم تشییع شهید اسدی جمعیت زیادی حضور یافتند و این بخاطر محبتی بود که در دل مردم نسبت به وی وجود داشت.

محسن اسدی اضافه کرد: ایشان به واسطه شغلی که داشت سعی می کرد مسائل اقتصادی را در نظر بگیرد و در مغازه ای که داشت، عطر نمی فروخت و در جواب اطرافیان که مـی گفتند چرا عطر برای فروش نمی آوری؟ پاسخ می داد که در همسایگی مغازه ام یک عطر فروش کار می کند و اگر من عطر بیاورم، کاسبی او از رونق می افتد.

محسن اسدی اظهار کرد: شهید اسدی خیلی اهل صحبت کردن نبود و سعی می کرد با رفتارش نوجوانان و جوانان را به سمت معنویت و دین سوق دهد و همین امر باعث شد کارش برکت داشته باشد.فرزند شهید حجت اسدی عنوان کرد: شهید حجت اسدی در زمان جنگ سوریه با هزینه خودش به آنجا رفت و این عملش یک جهاد تبیین است، زیرا با این کار مردم را به این باور رساند که شهدای مدافع حرم بخاطر پول نرفتند.

وی با بیان اینکه محبت شهید اسدی به امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و اهل بیت(ع) موجب شد به درجه رفیع شهادت برسد، عنوان کرد: جهت گیری اصلی شهید اسدی، در فضای بسیج دوران نوجوانی و جوانی وی شکل گرفت و فعالیت های وی در بسیج موجب شد که بعدها به حوزه علمیه برود، البته همواره می گفت فیلم سیمرغ در مورد زندگی شهید شیرودی نیز تأثیر زیادی روی زندگی وی گذاشت.

محسن اسدی یادآور شد: استدلال ایشان در تأکید به ازدواج به این دلیل بود که می گفتند شرایط جامعه برای جوانانی که بخواهند سالم زندگی کنند، خیلی سخت شده است.

فرزند شهید حجت اسدی خاطرنشان کرد: شهید اسدی در ارتباط با جوانان تأکید زیادی نسبت به ازدواج آنان داشت و خودش هم در سن ۱۹ سالگی ازدواج کرده بود و در مورد ما هم تأکید می کرد زود ازدواج کنیم که من هم به تبعیت از پدر در سن ۱۹سالگی ازدواج کردم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول