اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دستگیری 153 اراذل‌واوباش در خراسان شمالی

جانشین انتظامی خراسان شمالی گفت: با تلاش پلیس خراسان شمالی تعداد 153 نفر اراذل‌واوباش در بهمن ماه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری 153 اراذل‌واوباش در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز سرهنگ محمد غلامی، جانشین انتظامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام دستگیری ۱۵۳ نفر اراذل‌واوباش در استان اظهارکرد: در راستای مقابله با اراذل‌واوباش طرحی تحت عنوان طرح اقتدار نیروی انتظامی برای مقابله با اراذل‌واوباش با تدابیر فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و فرمانده انتظامی خراسان شمالی باهدف ارتقاء امنیت جامعه به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی گفت: در این طرح که پلیس با یک برنامه‌ریزی دقیق و با اطلاعات کامل و اشراف اطلاعاتی با استفاده از عوامل و نیروهای حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها، یگان امداد و پلیس‌های تخصصی در استان خراسان شمالی به اجرا گذاشت تعداد زیادی از افرادی که موجبات سلب آسایش و نظم عمومی جامعه بودند جمع‌آوری و به مراجع قضایی معرفی شدند.

جانشین انتظامی خراسان شمالی افزود: اگر امروز امنیت پایدار و نسبی در سطح استان برقرار است و مردم از نظر روحی و روانی دغدغه‌ای در حوزه امنیت ندارند به دلیل حضور مداوم مردم در تمام صحنه‌ها و همکاری خوب با پلیس و مسئولین است.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌هایی که در بحث اراذل‌واوباش مطرح است بحث درگیری‌های پرتکرار خیابانی است که این افراد به صورت فردی و دسته‌جمعی اقدام به درگیری می‌کنند خاطرنشان کرد: ما به همه آنها هشدار می‌دهیم که مطمئن باشند پلیس همیشه آن‌ها را رصد می‌کند و در زمان و مکان مناسب آن‌ها را جمع‌آوری و در مدار قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

جانشین انتظامی استان با اشاره به اینکه تمام طرح‌های انتظامی پشتوانه ای جز حمایت مردم و قانون ندارند، افزود: در خلال این طرح که تعداد ۸۲ مورد شکایت مردمی از اراذل‌واوباش شده بود تعداد ۱۵۳ نفر از اراذل‌واوباش دستگیر شدند.

 سرهنگ غلامی با اعلام اینکه ۱۶ نفر از این افراد در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفته بودند، افزود: تعداد ۱۰۹ نفر از دستگیرشدگان به مراجع قضایی معرفی و ۶۰ حکم قضایی اخذ شد و ۴۴ نفر نیز با رأفت اسلامی پلیس و پس از اخذ تعهد آزاد شدند.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول