اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

حضور 5 شمشیرباز ارومیه ای در مسابقات آسیایی ازبکستان

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: پنج شمشیرباز استان به همراه تیم های ملی اپه، فلوره و سابر به مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در ازبکستان اعزام می شوند.

حضور 5 شمشیرباز ارومیه ای در مسابقات آسیایی ازبکستان

علی نجف زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: هانیه خوشخواهی در اسلحه فلوره بانوان، سیدمبین رضوی در اسلحه سابر و محمد برزگر و یاسین نوری در اسلحه اپه مردان در ترکیب تیم ملی به مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا که در ازبکستان برگزار خواهدشد اعزام می‌شوند و احتمال می رود زهرا مرد دیگر اپه ایست ارومیه ای نیز به جمع تیم ملی بانوان اضافه شود.

وی گفت: رقابت های شمشیربازی نوجوانان و جوانان  آسیا طی روزهای ۵ تا ۱۵ اسفندماه در تاشکند ازبکستان برگزار می شود.

نجف زاده ادامه داد: همچنین سیدعلی پاکدامن شمشیرباز ملی پوش ارومیه ای با شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی در تهران به همراه تیم ملی اپه کشورمان روز ۲۴ اسفند ماه جاری به مدت یک هفته در مسابقات جام جهانی مجارستان و انتخابی المپیک شرکت می کند و در صورت کسب امتیازات لازم جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه را کسب خواهدکرد.

وی افزود: در جام جهانی قبلی پاکدامن با پیروزی در دیدارهای مقدماتی به مرحله یک شانزدهم نهایی رسید ولی با قبول شکست مقابل شمشیرباز کره جنوبی از رسیدن به مراحل پایانی باز ماند.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در رشته شمشیربازیست و شمشیربازان استان در اسلحه‌های مختلف جزو دعوت شدگان به اردوهای تیم ملی هستند.

علی پاکدامن، طاهر عاشوری، هادی رضوی‌نیا، سکینه نوری و الهه قهرمانی پنج شمشیرباز باسابقه و ملی‌پوش ارومیه‌ای هستند که مقام‌های متعددی در مسابقات آسیایی، بین‌المللی و کشوری کسب کرده‌اند.

پیشتر محمدبزرگر شمشیرباز اپه‌ایست ارومیه ای به مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ اردن اعزام شده بود.

فعالیت هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی از سال ۱۳۸۲ پایه گذاری شده است و  قهرمانانی همچون طاهر عاشوری، حجت حکیمیان، سکینه نوری، الهه قهرمانی، فریما باباپور، رضا محمودپور، سعید رمضانی، هادی رضوی نیا، حسین شجاع زاده، امین خیردوست، هانیه خوشخواهی، زهرا مرد، دانیال ولی نژاد، آرین رفعت نشان، شیدا حسینی و زهرا حاج علیزاده موفق به کسب مدال های متعدد کشوری، بین المللی و آسیایی در میادین مختلف ورزشی شدند.

انتهای خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول