اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

اهمیت کارآفرین کمتر از کارگر نیست

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات گفت: خوشبختانه جامعه و مسئولان دست اندرکار کشور به این حد از آگاهی رسیده‌اند که اهمیت کار، کارفرما و کارآفرین اگر از کارگر بیشتر نباشد، کمتر نیست و از اول نباید از دریچه تنگ به این مقوله نگریست.

اهمیت کارآفرین کمتر از کارگر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس سید محمود دعایی امروز در ششمین مراسم اعطای نشان امین‌الضرب و 138 سالگی اتاق بازرگانی تهران که در تالار وحدت برگزار شد، ضمن دریافت نشان امین الضرب از این مراسم، گفت: خرسندم که جایزه نفیس امین الضرب به یاد آن مرد بزرگ صنعت گر خلاق میهن دوست ، 6 سال است که به صنعت گران نواندیش اهدا می‌شود تا نماد کوچکی از قدرشناسی و اتاق بازرگانی به نمایندگی از مردم از کارآفرینان باشد.

وی گفت: ای کاش این ایده از ابتدای انقلاب اجرا می شد تا بسیاری از کارآفرینان مومن و مردم دوست با دلگرمی و پشت گرمی به فعالیت و کارآفرینی و رونق کسب و کار ادامه می دادند. کسانی که پس از انقلاب کشور و انقلاب به ایده‌های خلاقانه‌شان نیاز وافر داشت و براثر کج اندیشی‌های پاره‌ای افراد، رخصت ادامه کار نیفتاد و مجبور به جلای از وطن شدند و ذهن خلاقشان نصیب بیگانان شد. 

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات اظهار داشت: چنانچه بینش نرم و جنبش گرمی که امروز پاره‌ای از دلسوزان کشور و انقلاب را بر آن داشته تا کارآفرینان را قدر بدانند و برصدر نشانند از آغاز می بود، اینک چه بسا در نقطه ای رفیع تر ایستاده بودیم و اوضاع، اقتصاد و معیشت و کسب و کار مردمان نجیب این سرزمین به از این بود که هست. 

این پیشکسوت حوزه نشر و فرهنگ که امروز در مراسم نشان امین‌الضرب را دریافت کرد، افزود: خوشبختانه جامعه و مسئولان دست اندرکار کشور به این حد از آگاهی رسیده‌اند که اهمیت کار، کارفرما و کارآفرین اگر از کارگر بیشتر نباشد، کمتر نیست و از اول نباید از دریچه تنگی به این مقوله نگریست. 

وی اظهار داشت: اگر کار کردن مهم است و کارگر جایگاه والایی دارد، کارآفرین باید باشد که چرخه کار را راه بیاندازد، پس درود می فرستم به بانیان این مجلس که قدر کارآفرینان را می‌دانند و گرامی می‌داریم، یاد مرحوم حاج امین الضرب را که اتاق تجارت تهران را بنیان گذاشت و با اینکه تاجر بود، به امین التجار بودن اکتفا نکرد و در کنار رونق تجاری باید رونق تولید را در نظر گرفت. 

دعایی بیان داشت: من به عهدی که با امام و رهبری بستم، وفادارم و تا جایی که توان داشتم نگذاشتم که کسی در موسسه از موازین اخلاقی عبور کند و با درج مطلبی نادرست چارچوب ارزشهای ملی و منافع ملی را نادیده بگیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول