اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

توجه به پتانسیل‌های اقتصادی، زمینه‌ساز صادرات غیرنفتی

توجه به پتانسیل‌های اقتصادی و ظرفیت هر استان همچنین تقویت آنها می‌تواند زمینه صادرات غیر نفتی را رقم بزند.

توجه به پتانسیل‌های اقتصادی، زمینه‌ساز صادرات غیرنفتی

خبرگزاری فارس لرستان، امید آریاراد؛ عضو انجمن بازرگانی ایران، دولت برای صادرات محصولات غیر نفتی در کل کشور باید چند سیاست کلان اقتصادی را اصلاح کند

قیمت کالاهای ایرانی باید در بازارهای هدف ،خصوصا بازارهای با ظرفیت بالا مناسب بوده از طرفی  از کیفیت قابل قبول و منطقی برخوردار باشند.

لرستان یکی از استان‌هایی است که ظرفیت قابل قبولی در حوزه‌ گردشگری دارد، برای توسعه و ارتقائ جایگاه صادرات محصولات کشاورزی ابتدا باید بازار سنج، جهت دهی تدوین ساز و کار تولیدی متناسب با نیاز ها و درجه مطلوبیت مورد نظر بازار هدف در دستور کار قرار بگیرد.

دولت باید حمایت جدی از بخش‌های تولیدی و صنعتی همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی داشته باشد، با  این اتفاق می‌توان گفت جهش تولید که پیش زمینه صادرات است رقم خواهد خورد.

زمانی که تولید کننده در بحث خرید ملزومات اولیه نگران نوسانات نرخ ارز نباشد از طرفی دولت نیز با طراحی ساز و کار خاص زمینه حمایت ارزی از همه تولید کنندگان را داشت باشد بدون شک شاهد رونق تولید از طرفی ارتقائ کیفیت محصولات خواهیم بود.

لرستان ،ظرفیت کشاورزی در حوزه باغبانی ، زراعت، گیاهان دارویی مانند زعفران ،گل گاو زبان و موسیر قابل توجه است، با حمایت ویژه و اختصاص اعتبارات لازم از صندوق توسعه ملی زمینه ارتقای تولیدات در این بخش ایجاد خواهد شد.

توجه به احداث صنایع تکمیلی و تبدیلی در راستای ایجاد ظرفیت جهت فرآورری و اعمال ارزش افزوده در تمامی زیر ساخت‌های کشاورزی توسعه صادرات رقم خواهد خورد.

دولت و مجلس با اعمال سیاست‌های خاص اقتصادی،جهت حمایت از بخش تولید می‌توانند زمینه رشد صادرات در سطح کلان و خرد را عملیاتی کنند.

در صورتی که زیر ساخت لازم جهت تولید وحمایت بخش کشاورزی به ویژه گیاهان دارویی در استان فراهم باشد، صادرات در بخش کشاورزی در موقعیت مطلوبی قرار خواهد گرفت.

در مجموع  توجه به پتانسیل‌های اقتصادی و ظرفیت هر استان همچنین تقویت آنها می‌تواند زمینه صادرات غیر نفتی را رقم بزند.

به عنوان نمونه توجه به صادرات زعفران لرستان می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، سال‌هاست که  زعفران استان جای خود را در بازارهای مختلف کشور باز کرده است و اکنون زمان آن رسیده که با آنالیز بازارهای هدف و توسعه ظرفیت تولیدی کشت زعفران در استان زمینه حضور بین المللی و پر قدرت زعفران تولیدی لرستان را فراهم کنیم.

امید آریاراد کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی‌ و عضو انجمن بازرگانی ایران

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول