اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

شرح وظایف برق اضطراری

منبع تغذیه اضطراری(UPS) دستگاهی است که به رایانه اجازه می دهد در صورت از دست رفتن منبع تغذیه اولیه، حداقل برای مدت کوتاهی کار کند. دستگاه های یو پی اس نیز از نوسانات برق محافظت می کنند.

شرح وظایف برق اضطراری

به گزارش گروه تبلیغات و بازرگانی خبرگزاری فارس از قزوین، یک یو پی اس حاوی  باتری  است که وقتی دستگاه از منبع اصلی فقدان برق را حس می کند، وارد می شود. اگر کاربر نهایی در حال کار بر روی کامپیوتر باشد، زمانی که UPS از قطع شدن برق اطلاع می‌دهد، زمان دارد داده‌هایی را که روی آن کار می‌کند ذخیره کند و قبل از تمام شدن منبع تغذیه ثانویه (باتری) از آن خارج شود. وقتی تمام برق تمام شود، هر داده ای در حافظه دسترسی تصادفی(RAM) رایانه شما پاک می شود. هنگامی که نوسانات برق رخ می دهد، یک یو پی اس  جریان برق را قطع  می کند تا به کامپیوتر آسیب نرساند.

باتری یو پی اس در مرکز داده

هر یو پی اس AC ورودی را از طریق یکسو کننده به DC تبدیل می کند و آن را با یک اینورتر دوباره تبدیل می کند.

باتری یو پی اس 100 آمپر صبا یا فلایویل ها انرژی را برای استفاده در خرابی برق ذخیره می کنند. یک مدار بای پس برق را در اطراف یکسو کننده و اینورتر هدایت می کند و بار IT را روی برق ورودی یا برق ژنراتور اجرا می کند.

در حالی که سیستم‌های UPS معمولاً طراحی‌های تبدیل دوگانه، تعاملی خطی و آماده به کار نامیده می‌شوند، این اصطلاحات به‌طور متناقضی استفاده شده‌اند و سازندگان آنها را به‌طور متفاوتی پیاده‌سازی می‌کنند: حداقل یک سیستم هر یک از سه حالت را می‌دهد. کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی  IEC اصطلاحات فنی توصیفی بیشتری را در IEC Std اتخاذ کرد.

زمان تغییر می کند و صنعت UPS به سرعت تغییر می کند. امروزه صنعت نیازمند زمان های پشتیبان 2 تا 5 دقیقه است که به چگالی انرژی بالایی نیاز دارد.

باتری یو پی اس 100 آمپر صبا با نرخ بالا از فناوری سرب خالص ورق نازک AGM استفاده می‌کنند که تحت فشرده‌سازی بالا بسته‌بندی شده است، که سطح بیشتری را برای تولید انرژی مورد نیاز می‌دهد. این چگالی انرژی بالا وات بیشتری را در هر سلول ارائه می دهد که می تواند ردپای انرژی شما را تا 10٪ کاهش دهد .

برای اینکه بفهمید چرا باتری صبا، باتری بهتری برای پشتیبان گیری UPS است، به درک تفاوت های اساسی بین باتری "انرژی" و باتری "قدرت" کمک می کند. برای مثال، باتری‌های پشتیبان در یک UPS مرکز داده، باید با سرعت بالایی برای مدت زمان کوتاهی تخلیه شوند تا در هنگام قطعی کوتاه مدت یا در حین چرخش ژنراتورهای پشتیبان - یک برنامه کلاسیک باتری قدرت، عملکرد خود را حفظ کنند. چگالی توان باتری چیزی است که میزان دشارژ بالایی را ارائه می دهد، به طور ایده آل در یک فضای نسبتاً کوچک.

باتری‌های سرب اسید و بسیاری از باتری‌های لیتیوم یونی باتری‌های انرژی هستند که برای تخلیه انرژی از باتری یو پی اس 100 آمپر صبا با سرعت کمتری تا زمانی که ممکن است طراحی شده‌اند. برای مثال، در خودروهای برقی، صنعت میلیاردها دلار برای افزایش چگالی انرژی باتری‌های برقی و دستیابی به برد مایل‌های بیشتر هزینه می‌کند. این برای پشتیبان‌گیری از مرکز داده چندان مفید نیست، زیرا فضای ذخیره‌سازی انرژی بیشتری برای باتری انرژی لازم است تا از نیاز خروجی کوتاه مدت و پرقدرت پشتیبانی کند.

از سوی دیگر، باتری‌های صبا باتری‌های قدرتی هستند، با چگالی توان دو برابر باتری‌های اسید سرب، انتخاب سنتی برای پشتیبان‌گیری از مرکز داده. این بدان معناست که آنها نیمی از ردپای و نیمی از وزن را برای خروجی برق یکسان دارند. همچنین یک مزیت ردپایی نسبت به محلول های لیتیوم یونی نیز وجود دارد. آنها در نرخ تخلیه بالا و شارژ مجدد سریع و در عین حال حفظ پایداری حرارتی، یک ویژگی کلیدی برای زمان کارکرد تاسیسات حیاتی هستند.

فن آوری باتری یو پی اس 100 آمپر صبا با ده ها میلیون ساعت کارکرد، قدرت پشتیبان UPS را در برنامه های کاربردی حیاتی فراهم می کند، قابلیت اطمینان خود را ثابت کرده است. یکی از تفاوت های کلیدی با سایر فناوری ها در عملکرد رشته باتری است. هنگامی که یک سلول باتری سرب-اسید یا لیتیوم-یون از کار می افتد، یک مدار باز ایجاد می کند که عملکرد رشته را متوقف می کند.

 از طرف دیگر، یک سلول ضعیف یا تخلیه شده، رسانا باقی می ماند و به رشته اجازه می دهد به کار خود ادامه دهد. این یک وضعیت اضطراری با سایر مواد شیمیایی باتری را به یک جایگزین ساده باتری در چرخه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده بعدی با هزینه کم و بدون تأثیر عملیاتی تبدیل می کند. علاوه بر این، رشته‌های باتری صبا عدم تعادل رشته‌ها را بهتر تحمل می‌کنند و توان خروجی را در حالت‌های شارژ و سلامت بسیار پایین‌تر نسبت به سایر فناوری‌ها حفظ می‌کنند.

ویژگی های دیگری از باتری یو پی اس 100 آمپر صبا وجود دارد که سیستم های UPS را بسیار قابل اعتماد می کند. باتری یو پی اس صبا دارای یک ترکیب شیمیایی قلیایی است که در طول زمان سولفات نمی‌شود و یک عامل مؤثر در طول عمر عملیاتی تا سه چرخه تعویض باتری سرب-اسید است. علاوه بر این، باتری‌های صبا در محدوده دمای عملیاتی گسترده‌تری نسبت به گزینه‌های سرب-اسید یا لیتیوم-یون عمل می‌کنند، بنابراین می‌توانند گرمای شدید تصادفی، مانند خرابی سیستم خنک‌کننده را بدون به خطر انداختن عملکرد یا لغو ضمانت، تحمل کنند.

علاوه بر زمان کار، اپراتورهای تأسیسات حیاتی مأموریت، مسئولیت ایمنی پرسنل و تأسیسات خود را نیز بر عهده دارند. فن آوری باتری یو پی اس صبا با حذف مواد شیمیایی سوزاننده و تعمیر و نگهداری منظم مورد نیاز برای عملکرد کامل باتری ها، مزایای آشکاری نسبت به سرب-اسید دارد.

برعکس، باتری‌های لیتیوم یونی معمولاً بالاتر از سطح سلول آزمایش می‌شوند و از سیستم مدیریت باتری و سایر مکانیسم‌های ایمنی باتری یو پی اس 100 آمپر صبا برای کمک به جلوگیری از انتشار رویدادهای فرار حرارتی که ممکن است در سطح سلول رخ دهد، استفاده می‌کنند. ایمنی باتری یو پی اس 100 آمپر صبا در سطح سلولی یک مزیت آشکار است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول