اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کرونا بیش از هزار خوزستانی دیگر را هم درگیر کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۵۱۴ نفر به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند که هزار و ۴۱۰ بیمار کرونایی از میان آن‌ها شناسایی شد.

کرونا بیش از هزار خوزستانی دیگر را هم درگیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۵۱۴ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که یک هزار و ۴۱۰ بیمار مبتلا به کرونا از بین این افراد شناسایی شده‌اند.

وی افزود: میزان موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته ۵۳۸ مورد بیشتر بوده است و فقط ۸۹ نفر از این آمار در بیمارستان بستری شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیشترین علت افزایش آمار بیماران به دلیل تعطیلات آخر هفته، دورهمی‌های خانودگی و مسافرت‌ها است.

وی ادامه داد: در این مدت نیز ۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان جان باختند؛ گرچه در این آمار نسبت به روز گذشته دو فوتی کمتر داشته‌ایم اما باز هم رقمی بالا و غیرقابل قبول است.

سید محمد علوی تصریح کرد: روز گذشته فوتی‌ها بر اثر کرونا در سطح کشور هم جهش زیادی داشتند و به مرز ۲۴۲ نفر رسیدند.

وی بیان کرد: این موارد مرگ مربوط به بیمارانی است که دو سه هفته قبل بستری شدند و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بودند.

علوی عنوان کرد: اکثر این موارد دارای بیماری زمینه‌ای هستند یا دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. همچنین بیشتر این افراد واکسن تزریق نکرده‌اند یا واکسیناسیون ناقصی داشته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه در موج فعلی آمار ابتلا کودکان هم بالاست، گفت: کمبود تخت PICU در کل کشور وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال تکمیل این تخت‌ها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول