اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان ایران و آذربایجان/ برقراری پرواز تبریز - باکو

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، گفت: مراحل انعقاد موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در حال طی شدن است که با امضای آن مطمئناً حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان ایران و آذربایجان/  برقراری پرواز تبریز - باکو

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی علیزاده در دیدار با نایب رئیس اتاق تبریز اظهار کرد: طبق فرمان رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، مشکل صدور ویزا برای مسافران ایرانی که از طریق هوایی به این کشور سفر کنند، حل خواهد شد.

علی علیزاده با بیان اینکه طی دو هفته آینده از تهران به باکو پروازی مستقیم انجام خواهد شد، گفت: امیدواریم شاهد برقراری پرواز تبریز - باکو نیز باشیم.

برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور در باکو

وی با اشاره به سفر استاندار آذربایجان‌شرقی در معیت وزیر راه و شهرسازی به جمهوری آذربایجان و ابراز خوشحالی از انجام آن سفر یادآور شد: حدود ۱۰ روز قبل از نوروز و در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ مارس (۱۹ و ۲۰ اسفند)، جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور در باکو برگزار خواهد شد.

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران ادامه داد: قبل از برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی، مقرر شده تا حدود ۱۵ نفر از صنعتگران و صاحبان صنایع از ایران به جمهوری آذربایجان همچنین ۱۵ نفر از صنعتگران و صاحبان صنایع از جمهوری آذربایجان به ایران برای آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در طرف مقابل، سفر کنند که از صاحبان صنایع استان برای حضور در هیأت، دعوت به عمل می‌آوریم.

علیزاده با اشاره به برنامه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارس در جمهوری آذربایجان در مناطق آزاد شده در جنگ سال گذشته قره‌باغ، متذکر شد: برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای مناطق آزاد شده در جنگ سال گذشته قره باغ در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به احداث شهر هوشمند، احداث نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید مشترک قطعات یدکی خودرو و تولید خودروهای سنگین، احداث پل‌های جدید میان مناطق آزاد شده و ایران که در استان آذربایجان‌شرقی قرار خواهد گرفت، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارس و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آغدام اشاره داشت.

وی ادامه داد: خود دولت جمهوری آذربایجان سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در این مناطق انجام خواهد داد و برای مثال برای سال‌جاری ۲ میلیارد دلار در این خصوص اختصاص داده شده است.

استقبال از سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت‌های ایرانی

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران، بیان داشت: دولت جمهوری آذربایجان از سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت‌های ایرانی در این مناطق استقبال می‌کند و به آن علاقه‌مند است.

وی افزود: در زمان جنگ سال گذشته قره باغ در پاکستان به عنوان سفیر فعالیت می‌کردم ولی اخبار را پیگیری نموده و از حمایت دولت و ملت ایران بسیار خوشحال بودم.

علیزاده ادامه داد: مشکلات مربوط به ترانزیت کالا از مبدأ ایران و از مسیر جمهوری آذربایجان به مقصد روسیه، به دلیل محدودیت روسیه در پذیرش تریلی‌های ورودی بود که با مذاکرات انجام شده، این مشکل نیز رفع شده است.

طی مراحل انعقاد موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان ایران و آذربایجان

وی گفت: مراحل انعقاد موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در حال طی شدن است که با امضای آن مطمئناً حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول