اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تاکید نمایندگان سبزوار در مجلس بر شفافیت/ شفافیت نباشد، کشور روی آرامش نخواهد دید

نمایندگان مردم نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم شفافیت در ارکان مختلف نظام تاکید کردند.

تاکید نمایندگان سبزوار در مجلس بر شفافیت/ شفافیت نباشد، کشور روی آرامش نخواهد دید

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس با تاکید بر وجود شفافیت در بخش های مختلف کشور اظهار کرد: شفافیت نباید فقط به رای نمایندگان مجلس باشد. رای شفاف یک موضوع است و بحث شفافیت در موضوعات مختلف کشور موضوع دیگری است.

وی افزود: شفافیت اگر نباشد کشور روی آرامش نخواهد دید. شفافیت معایبی هم دارد، ولی پایه بسیاری از فسادها در کشور نبود شفافیت است.

محبی نجم آبادی خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات به دنبال شفافیت بودیم. هر جا که رای مهمی بوده نظرم را رسما در کانال اعلام کرده ام و با شفافیت کارها پیش برده ایم.

وی تاکید کرد: بسیاری از افراد مدعی شفافیت از جمله نیروهای انقلابی و کسانی که دغدغه نظام را دارند باید حواسشان باشد. رهبر معظم انقلاب بحث لجن پراکنی ها را که مطرح کردند، اول اسم مجلس را آوردند. گاهی برخی از نیروهای انقلابی یا سکوت می کنند و یا در موضع علیه مجلس دخیل می شوند. ما معتقد به نقد منصفانه هستیم، ولی توقع داریم از مجلس انقلابی دفاع شود که مجلسیان بتوانند به وظیفه خود عمل کنند و تصمیمات مهم بگیرند.

محبی نجم آبادی در ادامه گفت: ما معتقدیم شفافیت به صورت جدی باید پیگری شود و مصوب شود.

شفافیت رای نماینده باید زمانی باشد که بقیه ارکان نظام شفاف باشند

علی اصغر عنابستانی دیگر نماینده نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که در دنیا شفافیت رای نمایندگان مجلس در آخرین رده شفافیت ها قرار دارد، گفت: شفافیت رای نماینده باید وقتی باشد که بقیه شفافیت ها مانند حساب بانکی دولتی ها، دریافت مالیات ها و نحوه هزینه ها، مذاکرات کمیسیون ها و غیره شفاف شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲۰ نماینده مجلس برای تصویب فوق العاده شغل قضات و کارکنان دادگستری به دلیل رودربایستی که با قضات مناطق خودشان داشتند گفتند رای می دهیم ولی وقتی در مجلس به رای گذاشته شد ۹۷ رای آورد که اینگونه برخوردها به نفع کشور نیست.

چرا رای دادگاه ها منتشر نمی شود؟

عنابستانی با اشاره به برخی دیگر از عدم شفافیت ها در کشور اضافه کرد: در حالی که مطابق قانون اساسی باید رای دادگاه ها بدون اسم شاکی و متشاکی بعد از صدور رای توسط قاضی در معرض دید عموم قرار بگیرد تا مردم بدانند قاضی با چه استدلال و منطقی حکم صادر کرده ولی چنین اتفاقی در کشور رخ نمی دهد و قانون اجرا نمی شود. ولی برخی متقاضی شفافیت رای نماینده مجلس می شوند و خواستار شفاف شدن برای تعیین حقوق قاضی هستند.

دلیل نیامدن طرح شفافیت به صحن علنی چیست

وی در ادامه گفت: معتقدم باید شفاف سازی در کشور انجام شود و برای این کار باید خط شکنی کرد. از مردادماه ۱۴۰۰ طرح شفافیت رای نمایندگان مجلس تحویل هیات رئیسه مجلس شده. ولی این که چرا صحن به علنی نمی آورند، باید از هیات رئیسه سوال شود. شاید یکی از دلایل نیامدن به صحن علنی مجلس ترس از رای نیاوردن آن باشد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول