اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امام جمعه بیرم استان فارس: ‌امیدواریم مسئولان به آنچه وعده می‌دهند عمل کنند

امام جمعه بیرم با اشاره به مشکلات عدیده این منطقه و سختی رفت و آمد مردم برای پیگیری امور بانکی،‌ خواستار راه‌اندازی شعبه بانک مسکن در این شهرستان شد و تصریح کرد: امروز مردم برای رفع نیارهای اولیه خود به یک شعبه بانک مسکن به جد نیاز دارند و مسئولان در این زمینه اقدام شایسته‌ای انجام دهند.

امام جمعه بیرم استان فارس: ‌امیدواریم مسئولان به آنچه وعده می‌دهند عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام مصطفی حسین‌زاده، امام جمعه بیرم (فارس) با اشاره به اینکه زلزله رخ داده در این منطقه بی سابقه بوده است، ‌خاطرنشان کرد: بر اثر این حادثه بیش از 90 درصد منازل مردم را آب فراگرفت و از سوی دیگر دام و طیور بسیاری از آنان تلف شدند.

وی با اشاره به حضور مسئوولان برای پیگیری امور سیل‌زدگان یادآور شد: پس از این حادثه شماری از مسئولان در منطقه حضور یافتند و پیگیر امور بودند که جای تقدیر و تشکر دارد که در این کار جدی بودند، در همان بازدیدها و جلساتی که برگزار شد، مسئولان برای ساخت و ساز مسکن با پرداخت 270 میلیون تومان موافقت کردند. پس از تصویب این مبلغ،‌ قرار شد تا هفتاد میلیون تومان بلاعوض و 200 میلیون تومان آن قرض‌الحسنه بلند‌مدت به مردم تحویل داده شود؛ ‌اما وقت این موضوع در دستور کار قرار گرفت،‌ میزان پرداختی آن به 240 میلیون تومان تغییر کرد؛‌ این در حالی است که خسارت وارده به مردم بسیار سنگین و غیرقابل جبران است، ‌امیدواریم مسئولان به آنچه وعده می دهند،‌ عمل و مردم را نسبت به خودشان خوشبین کنند.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با بیان اینکه با وجود همه این مشکلات که رخ داده، موضوع را از طرق مختلف پیگیری کردیم تا به شیوه دیگری این هزینه‌ها برای مردم آسیب دیده تأمین شود، تصریح کرد: هزینه مصالح ساختمان بسیار گران شده و همچنین مشکلات اقتصادی سبب شده تا مردم امکان خرید با این مبالغ هنگفت را نداشته باشند؛‌ از این رو بنیاد علوی اعلام کرد که سیمان مورد نیاز برای ساخت مسکن مردم بیرم را فراهم خواهد کرد، همچنین بنیاد مستضعفان برای تحویل میل‌گرد و سیمان اعلام آمادگی داشت که این حرکت بسیار ارزنده است.

وی باتقدیر و تشکر از مسئولان بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: شنیده شده که مسئولان این بنیاد به مردم اعلام کرده‌اند که باید خودشان برای تحویل این اقلام از کارخانه اقدام کنند،‌ این درحالی است که مردم با وجود مشکلات عدیده توان پرداخت هزینه حمل و نقل را ندارند، از این رو از مسئولان مربوطه درخواست می‌کنیم که به شکلی برنامه‌ریزی کنند که لوازم و اقلام تهیه شده در محل شهرها و روستاها به مردم تحویل داده شود تا بیش از این در رنج و زحمت قرار نگیرند.

امام جمعه بیرم تأکید کرد: متأسفانه خود سیل آسیب روحی،‌روانی و اقتصادی زیادی به مردم وارده کرده است و از این بیش نباید مردم را در تنگنا قرار داد،‌ مردم هم اینک در سختی و مضیقه زیادی قرار دارند،‌ بنابراین فراهم کردن اقلام مورد نیاز آن‌ها می‌تواند بخش زیادی از دردهای آن‌ها را بکاهد، مردم در برهه بسیار سختی قرار دارند و به دنبال یک سرپناه هستند.

وی با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه و بلاعوض به مردم سیل زده بیرم از سوی بانک مسکن،‌ خاطرنشان کرد: متأسفانه شعبه‌ای از این بانک در بیرم وجود ندارد و مردم برای دریافت این مبلغ و افتتاح حساب باید به شهر دیگری سفر کنند که خود این رفت و آمد،‌مخاطرات زیادی را به همراه خواهد داشت،‌بنابراین راه اندازی شعبه بانک مسکن در این شهر بسیار ضروری و مبرم است.

گفتنی است،‌ بخش بیرم لارستان با جمعیتی افزون بر ۱۵ هزار نفر در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری از لارستان قرار دارد.

سیل جنوب و شرق فارس توام بود با مصیبت های غمبار و رنج آمیز که غمبارترینش جان سپردن و قربانی شدن پنج تن در شهرهای بیرم و لار و زرین دشت و داراب و مُهر و لامرد بود. سیل روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه امسال، افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی در شهرهای جنوبی و شرقی فارس خسارت زد.

بارش های سیل آسای دیماه امسال همچنین به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان لارستان و بخش بیرم این شهرستان خسارت وارد کرد که ۳۰۶ مورد این واحدها به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش، هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز واقع است.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول