اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

متعهد به توسعه صنعت آب و برق کشور بدون نگاه به مذاکرات هستیم ‌

وزیر نیرو گفت: برای توسعه بخش آب و برق کشور با توافق یا بی‌توافق، متعهد هستیم، طی چهار سال برنامه‌ریزی شده است که 35 هزار مگاوات نیروگاه وارد مدار شود، مذاکرات، تاثیری در کار ما ندارد و توسعه صنعت آب و برق مطابق برنامه با قدرت پیش می‌رود.

متعهد به توسعه صنعت آب و برق کشور بدون نگاه به مذاکرات هستیم ‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور ما ظرفیت‌های خوبی در احداث نیروگاه دارد و تاکنون نیروگاه‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور ایجاد کرده است، افزود: بر این اساس لازم است برای تعمیرات نیروگاهی هم امکاناتی پیش‌بینی شود بنابراین شرکت تعمیرات نیروگاهی در سال 60 با هدف تعمیرات نیروگاه‌های کشور تاسیس شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه برنامه‌ای تدوین شده تا قبل از پیک 1401 تعمیرات همه نیروگاه‌های کشور انجام شود، افزود: بخش قابل توجهی از نیروگاه‌های بخار و گاز باید تعمیرات اساسی شوند اکنون تعمیرات 70 درصد نیروگاه‌ها آغاز شده است و بیش از 50 درصد نیز به پایان رسیده است و بقیه نیروگاه‌ها تا خردادماه به طور کامل تعمیر خواهند شد.

* تعمیرات همه نیروگاه‌ها در خردادماه به اتمام می‌رسد

وی در تشریح اینکه صنعت برق با تمام توان به استقبال تابستان 1401 خواهد رفت گفت: برای نخستین بار در خردادماه همه نیروگاه‌های کشور آماده برای تولید با حداکثر ظرفیت خواهند بود.

محرابیان در بیان جزئیات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های دیگر کشورها نیز توضیح داد: در حال حاضر بخشی از واحدهای نیروگاهی مربوط به کشور عراق و سوریه از جمله سه واحد از تعمیرات نیروگاه‌های کشور عراق در ایران انجام می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه شرکت تعمیرات نیروگاهی توان رقابت با شرکت‌های بزرگ دنیا در پروژه‌های داخلی و خارجی را دارد، گفت: در مسئله ورود شرکت تعمیرات نیروگاهی به پروژه‌های خارجی، شروع کار با یک توربین بوده ولی با رضایت طرف عراق و قیمت رقابتی این کشور ترغیب به واگذاری بیشتری از تعمیرات نیروگاهی خود شد.

محرابیان در ادامه درباره صدور قبوض برق با تعرفه جدید گفت: از ابتدای بهمن قیمت برق با تعرفه جدید و مصوبه جدید بودجه 1400 بوده که اولین قبض آن از ابتدای اسفند ارسال خواهد شد.

وی در بیان اینکه برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای نخواهیم داشت، گفت:  75 درصد مشترکین با نرخ سابق قبوض برق خود را پرداخت می‌کنند و مشترکینی که بالاتر از الگو مصرف می‌کنند به صورت پلکانی افزایش نرخ تعرفه خواهند داشت.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: وقتی حرف از برق بدون یارانه می‌زنیم نرخ سوخت هم باید بدون یارانه محاسبه شود که در این صورت قیمت بالاتر رفته و با نرخ برق صادراتی خواهد بود.

* مذاکرات وین تاثیری در مسیر رو به رشد صنعت آب و برق ندارد

محرابیان در پساخ به سوالی مبنی بر برنامه دولت برای افزایش تعرفه آب مطابق تکلیف قانون بودجه سال 1400، گفت: هنوز آیین نامه‌ای این موضوع از سوی ابلاغ نشده ولی الگوی مصرف آب هم به همین شکل است یعنی کسانی که تا سطح الگو مصرف دارند، هیچ رشد قیمتی نخواهند داشت.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر مذاکرات وین بر روند فعالیت صنعت آب و برق گفت: ما برای توسعه بخش آب و برق کشور با توافق یا بی‌توافق متعهد هستیم، طی چهار سال برنامه‌ریزی شده که 35 هزار مگاوات نیروگاه وارد مدار شود و اکنون اغلب این واحدها در مراحل مختلف پیشرفت هستند، بخش قابل توجهی هم در طول ماه‌های اخیر عملیاتی و اجرایی شده‌اند. به عبارت دیگر مذاکرات، تاثیری در کار ما ندارد و توسعه صنعت آب و برق کشور مطابق برنامه با قدرت پیش می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول