اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

محمد حبیبی: بخش ایثار و فداکاری می‌تواند در همه جشنواره‌ها باشد

محمد حبیبی ، دبیر بخش ایثار و فداکاری چهلمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: این موضوع از طرف هنرمندان مورد استقبال قرار گرفت و می‌تواند در جشنواره‌های دیگر وجود داشته باشد.

محمد حبیبی: بخش ایثار و فداکاری می‌تواند در همه جشنواره‌ها باشد

محمد حبیبی دبیر بخش «ایثار و فداکاری» چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر درباره نخستین حضور این بخش در جشنواره به خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس گفت: زمانی که به من درباره شکل‌گیری بخش ایثار و فداکاری اطلاع داده شد، احساس کردم کار بسیار پسندیده‌ای است و آثاری که از سوی هنرمندان به جشنواره ارسال شد نشان می‌دهد که این موضوع از طرف هنرمندان هم مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بخش ایثار و فداکاری اتفاقاتی که مردم و هنرمندان در آن‌ها حضور داشتند مورد توجه قرار گرفت، مانند کمک‌های مردمی در سیل و زلزله، مدافعان سلامت، گروه‌های جهادی، شهادت حاج قاسم سلیمانی و... که همگی مصادیقی از ایثار و فداکاری هستند.

 

 

حبیبی افزود: وقتی وجود این بخش در جشنواره اعلام شد با توجه به اینکه اولین بار بود چنین اتفاقی رخ می‌داد، سعی کردیم دامنه اطلاع‌رسانی را گسترده‌تر کنیم و به شکل‌های مختلف به هنرمندان در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم. در نهایت آثار خیلی خوبی در همه حوزه‌های هنری به دست ما رسید که با دقت داوران مورد بررسی قرار گرفتند و آثاری با کیفیت بالا به نمایشگاه را پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه بخش ایثار و فداکاری می‌تواند در همه دوره‌های جشنواره وجود داشته باشد، گفت: جشنواره‌های هنری، وابسته به اتفاقاتی هستند که در کشور رخ می‌دهد و با توجه به اینکه ما همیشه در کشور شاهد حضور مردمی و حضور هنرمندان در اتفاقات مختلف هستیم، پس این بخش می‌تواند همیشه در جشنواره‌های مختلف وجود داشته باشد. خوشبختانه در حوزه تجسمی این اتاق رخ داد و ‌امیدوارم در دوره‌های بعد شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

 

 

در چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش ویژه ایثار و فداکاری ۷۳۳ اثر از ۴۶۳ هنرمند دریافت شده بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول