اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

درخواست قاضی‌زاده برای افزایش منابع اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: منابع لازم برای اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران نیاز به تقویت و افزایش دارد و امیدواریم در این زمینه شاهد همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط باشیم.

درخواست قاضی‌زاده برای افزایش منابع اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران

به گزارش خبرگزاری فارس، دهمین نشست هیأت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران روز شنبه ۳۰ بهمن با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

راهکارهای حل مشکل اشتغال در کشور

در این نشست قاضی‌زاده هاشمی گفت: تعداد زیادی از ایثارگران تحت عنوان معسر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که کمک معیشت و مستمری دریافت می‌کنند و برای حمایت از این ایثارگران عزیز باید به سمت اشتغال‌زایی و توانمندسازی حرکت کنیم.

وی با اشاره به راهکارهای حل مشکل اشتغال در کشور افزود: مسأله تأمین مسکن و اشتغال به جز با تجمیع مسؤولیت قابل حل نیست و باید یک دستگاه مشخص عهده‌دار تمام مسؤولیت‌ها در هر کدام از این حوزه‌ها باشد.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: منابع لازم جهت اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران نیاز به تقویت و افزایش دارد و امیدواریم در این زمینه شاهد همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط باشیم.

توانمندسازی شغلی ایثارگران پیش از ورود به حوزه اشتغال‌زایی

در ادامه حجت‌الله عبدالملکی ابراز داشت: با مصوباتی که شورای عالی اشتغال داشته‌ است تلاش کرده‌ایم به سمت هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف در جهت اشتغال‌زایی پیش برویم.

وی ادامه داد: موضوع اشتغال ایثارگران دارای اهمیت بسیار زیادی است و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز بستر بسیار خوبی برای کمک به حل این مشکل است و البته این صندوق نیاز به تقویت دارد. در کنار آن، آموزش و توانمندسازی شغلی ایثارگران پیش از ورود به حوزه اشتغال‌زایی اهمیت دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تعریف عنوان فرد شاغل، تصریح کرد: طبق آمارهای رسمی تعدادی از افراد جامعه بیکار هستند و تعدادی نیز دارای اشتغال ناقص یا ناپایدار یا اشتغال کم‌درآمد هستند و برخی نیز اشتغال غیر‌رسمی و بدون بیمه دارند که باید در مورد همه این افراد برنامه‌های مناسب اجرایی شود.

در این نشست، محمدحسن آزما مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این صندوق پرداخت و گفت: تأمین اشتغال برای ایثارگران عزیز همواره یکی از دغدغه‌های مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و در دوره اخیر این موضوع بر اساس تأکید رئیس بنیاد شهید به‌ عنوان یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد در نظر گرفته شده است و در همین راستا صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با جدیت مشغول به فعالیت به منظور تأمین اشتغال برای ایثارگران است.

در این جلسه گزارش حسابرس مستقل و بازرس درباره صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰۰ قرائت و به تصویب هیأت امنا رسید.

در این نشست قائم مقام بانک مرکزی، نماینده وزیر امور اقتصاد و دارایی، نماینده رئیس سازمان برنامه و بودجه و اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول