اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روایت استاندار کردستان از افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت قبل/کامیاران ظرفیت‌های بالایی در حوزه ورزش و هنردارد

استاندار کردستان گفت: متاسفانه در استان پروژه‌هایی بصورت ناتمام به بهره‌برداری رسیده و این مشکل موجب شده که از ردیف بودجه خارج شود و الان برای تامین اعتبار آنها با مشکل مواجه باشیم.

روایت استاندار کردستان از افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت قبل/کامیاران ظرفیت‌های بالایی در حوزه ورزش و هنردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران مسعود الماسی فرماندار کامیاران امشب در دیدر فعالین ورزشی و هنرمندان شهرستان کامیاران با استاندار کردستان اظهار کرد: کامیاران ظرفیت بسیار بالایی در حوزه ورزش، هنر و فرهنگ دارد.

وی خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه سال آینده جشنواره موسیقی اقوام ایرانی با محوریت وحدت در کامیاران برگزار می‌شود.

الماسی اظهار کرد: در حوزه ورزش در رشته والیبال و بستکتبال و در ورزش‌های انفرادی هم کامیاران ظرفیت بالایی دارد.

عدم تحقق وعده‌های مسوولان هنرمندان را ناامید کرده است

کامبیز اسدی از هنرمندان کامیارانی در این جلسه گفت: در این جلسه هنرمندان کمتر حضور پیدا کرده‌اند و این بخاطر این است که در گذشته نشست‌هایی با استانداران سابق برگزار کرده‌ایم ولی هرگز مطالبات مطرح شده محقق نشده است.

وی افزود: کامیاران ظرفیت خوبی به لحاظ هنری و ورزشی دارد اما هرگز از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: کامیاران در عین کوچک بودن دارای ظرفیت‌های هنری بالایی است و برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی به صورت خیابانی می‌تواند در معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های هنری این شهرستان نقش بسزایی داشته است.

اسدی تصریح کرد: فضایی برای این نداریم که در فصول سرد سال برنامه‌های هنری برگزار کنیم و سالنی در شان هنرمندان و مردم این شهرستان وجود ندارد.

نبود امکانات و زیرساخت‌های ورزشی بزرگترین چالش ورزشکاران در کامیاران استر

فریبرز مرادی از فعالین ورزشی و عضو شورای شهر کامیاران در این نشست اظهار کرد: با وجود شرایط کرونایی و محدودیت‌هایی که وجود داشت ورزشکاران این شهرستان موفق به کسب مقام‌های ارزشمند در سطح کشور شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تیم فوتبال کامیاران در لیگ دسته سه است اما متاسفانه به دلیل نبود اسپانسر خیلی مظلوم واقع شده است و نیاز به حمایت از سوی بخش دولتی دارد.

مرادی از فعالین ورزشی شهرستان کامیاران افزود: نبود امکانات موجب می شود ورزشکاران قدر ما که می‌توانند برای استان عناوین برتر و افتخار افرین باشند به تیم های سایر استان ها می‌روند.

وی تصریح کرد: اختصاص اعتبارات ویزه به حوزه ورزش هنر و فرهنگ شهرستان کامیاران نیاز ضروری است.

هنرمندان کامیارانی توان هنری خود را ثابت کرده‌اند

سپهر محمدی از فعالین حوزه تئاتر شهرستان کامیاران هم از نبود و کمبود زیرساخت‌های هنری در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: تنها یک نگارخانه بدون کوچکترین تجهیزات در این شهرستان داریم و نیاز به رونق زیرساخت‌ها در این شهرستان داریم.

وی اضافه کرد: انتظار داریم با نگاه ویزه و دید بازتری نسبت به موضوع هنر در این شهرستان نگاه کنید.

وی اضافه کرد: سالن های ورزشی و هنری این شهرستان از داشتن کوچکترین زیرساخت ها محروم هستند.

محمدی با بیان اینکه هنرمندان و ورزشکاران این شهرستان خود را ثابت کرده‌اند گفت: هنرمندان شهرستان کامیاران خود را در عرصه های ملی و بین‌المللی ثابت کرده‌اند.

وی افزود: اگر هنرمندان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در جشنواره های مختلف درخشیده‌اند با تکیه بر توان شخصی بوده و هیچگونه زیرساختی برای فعالیت نداشته‌ایم.

ظرفیت قهرمان پروری در رشته وزنه برداری بانوان در کامیاران فراهم است

باجلانی عضو تیم ملی وزنه‌برداری گفت:  اگر ورزشکار بخواهد به حداقل اهداف خود دست پیدا کند باید تمام هدف و تمرکز خود را روی ان رشته بگذارد.

وی عنوان کرد: کامیاران سالن ورزنه برداری دارد که یک تایم را به بانوان اختصاص داده و همین بستر زمینه را برای فعالتی بانوان ورزشکار در این رشته فراهم کرده است.

مسوول انجمن خوشنویسان هم در این دیدار گفت: زیرساخت های فضایی که در اختیار داریم امکان برگزار برخی از برنامه ها را ندارد.

وی گفت: به دلیل نبود امکانات رفاهی کلاس های اموزشی خوشنویسی تعطیل بود که انتظار داریم در زمینه رفع مشکلات سرمایشی و گرمایشی این شهرستان چاره اندیشی های لازم صورت بگیرد.

نبود حمایت‌های ورزشی عدم بهره‌مندی از خدمات بیمه‌های اجتماعی و بی توجهی مسوولان به قهرمانان ورزشی و بیکاری ورزشکاران و مشکلات اقتصادی از دیگر دغدغه‌های مطرح شده از سوی ورزشکاران قهرمان در این شهرستان بود.

گلایه استاندار از بهره‌برداری طرح‌نیمه‌تمام در دولت قبل

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: ظرفیت هنری و ورزشی بالقوه‌ای در شهرستان کامیاران وجود دارد که بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات زیرساختی در کامیاران درد مشترکی است که در تمام شهرستان‌های استن به صورت ضعیف و شدید وجود دارد.

استاندار کردستان ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق از ظرفیت‌های هنری و ورزشی در شهرستان کامیاران را ضروری خواند و گفت: این مهم در برنامه‌ریزی‌های دقیق برای حمایت از بخش‌های مختلف لازم است.

استاندار کردستان اضافه کرد: امروز زیرساخت‌های زیادی در شهرستان‌های کردستان در حال اجرا است که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است، ما در استان پروژه‌هایی داریم که ناتمام به بهره‌برداری رسیده است و این مشکل موجب شده که از ردیف بودجه خارج شود و الان برای تامین اعتبار آنها با مشکل مواجه باشیم.

وی اضافه کرد: اینکه بزرگترین مجموعه روباز هنری در سطح شهرستان کامیاران اجرا و افتتاح شده ولی از حداقل‌ترین امکانات رفاهی بی‌بهره است جای سوال و تاسف دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه حوزه هنر و فرهنگ همواره مظلوم واقع شده است گفت: هرجا اعتباری کم بیاید از بخش هنر و فرهنگ کم می‌کنند اما اولویت در حوزه فرهنگ و هنر است.

زارعی‌کوشا نسبت به تجهیز سالن‌ها و فضاهای هنری و ورزشی کامیاران قول مساعد داد و عنوان کرد: تمام تلاش خود را در راستای تحقق این مهم بکار خواهیم گرفت.

استاندار کردستان اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پروزه ناتمام در کشور وجود دارد و اگر هیچ پروزه جدید تعریف نشود اتمام این پروژه‌ها با اعتبارات بودجه‌ای موجود ۳۰ سال به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول