اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان: مسابقات آسیایی و جهانی را پیش رو داریم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: در تیر و مرداد ماه سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را پیش رو داریم و از هم اکنون برای حضوری قدرتمند در این 2 رویداد مهم برنامه ریزی کرده ایم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان: مسابقات آسیایی و جهانی را پیش رو داریم

مجید ترکان روز شنبه در حاشیه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: طی 2 سال اخیر شرایط سخت کرونایی را پشت سر گذاشتیم ولی با این وجود به دلیل تلاش های خوب کشتی گیران و مربیان سراسر کشور شاهد برگزاری یکی از بهترین مسابقات کشوری در شهر ارومیه بودیم.

وی افزود: مطمئنا توجه به رده های سنی پایه باعث تحکیم اساس و بنیان تیم های ملی جوانان و بزرگسالان خواهد شد و باید از تلاش تمام مربیان استانی رده های سنی نونهالان و نوجوانان تقدیر و تشکر کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان از نحوه قضاوت داوران در این مسابقات ابراز رضایتمندی کرد و گفت: کمیته فنی حساسیت زیادی در این پیکارها به کار گرفت به طوری که نفرات سوم مشترک نیز برای اطمینان بیشتر و تعیین نفر سوم اصلی با هم مسابقه دادند و کشتی گیر برنده با نایب قهرمان هم وزن خود نیز مبارزه کرده است تا سطح توانایی بازیکنان با دقت بیشتری محک بخورد.

ترکان ادامه داد: مسابقات آسیایی عربستان در تیر ماه 1401 و مسابقات جهانی ایتالیا مرداد ماه سال آینده برگزار می شود و تا زمان اعزام، چهار الی پنج مرحله اردوی تدارکاتی و انتخابی برگزار می شود و باید تا آن زمان نفرات اصلی خود را چکش کاری کنیم تا ملی پوشان اصلی شناخته شوند.

وی گفت: علاوه بر اردوهای تیم ملی حضور در یک تورنمنت بین المللی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: به منظور تقویت تیم های ملی پایه احتمال دارد در اردوهای آمادگی از کشتی گیران رده سنی نونهالان نیز دعوت به عمل آوریم چرا که نونهالان پشتوانه تیم های نوجوانان هستند و باید نسبت به فضا و امکانات موجود بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

پیکارهای کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر که از روز پنج شنبه 28 بهمن ماه در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه آغاز شده بود و امروز شنبه با معرفی نفرات و تیم های برتر به کار خود پایان داد.

در این مسابقات تیم مازندران با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و برنز و 155 امتیاز قهرمان شد، تهران با یک طلا، 2 نقره و یک برنز و 112 امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید و لرستان با 2 طلا، یک نقره و یک برنز و 101 بر سکوی سوم ایستاد.

تیم ب آذربایجان‌غربی در این رقابت‌ها با کسب یک مقام سومی توسط "مهدی مصطفی زادگان" کشتی‌گیر اهل شهرستان ماکو در وزن ۵۵ کیلوگرم در جایگاه شانزدهم قرار گرفت.

انتهای خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول