اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تمدید تعطیلی مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/ تبیین خطرات سویه اُمیکرون به مردم

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعطیلی مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها یک هفته دیگر تمدید شد.

تمدید تعطیلی مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/ تبیین خطرات سویه اُمیکرون به مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید جواد هاشمی‌مهر در نشست استانی ستاد کرونا گفت: در ستاد ملی کرونا تاکید بر خود مراقبتی است و تصمیمی مبنی بر ایجاد محدودیت‌ها و تعطیلی مدارس وجود ندارد، تنها تعطیلی مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برای یک هفته دیگر تمدید شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده و شهرداری یاسوج در جلسات آینده ستاد کرونا حضور داشته باشند، افزود: حمل و نقل‌های زمینی و هوایی کنترل و پروتکل‌ها رعایت شود تا مبادا ازدحام مسافران موجب بیماری افراد شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا گفت: این طرح در حال اجرا است اما اقدام عملی در این خصوص مشاهده نمی‌شود.

این مسئول بیان کرد: متاسفانه آمار مبتلایان به اُمیکرون بیش از آمار کنونی است و آمار افرادی که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند ارائه می‌شود،  به مردم توصیه می‌کنیم با توجه به خطرات سویه اُمیکرون همکاری کنند و ضمن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها برای دریافت واکسن اقدام کنند.

هاشمی‌مهر خاطر نشان کرد: در آستانه سال جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهادات لازم برای حضور مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروز ارائه تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه، تزریق دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در جلوگیری از امیکرون دارد گفت: کاهش ابتلا، بستری ها و فوتی ها با تزریق دز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر است.

هاشمی با اشاره به اینکه، رنگ‌بندی برخی از شهرستان‌ها از لحاظ وضعیت کرونایی تغییر کرده است، ابراز داشت: علائم امیکرون با سرماخوردگی خیلی شبیه است بنابراین خانواده ها بخصوص والدین دانش‌ آموزان هرگونه علائم سرما‌خوردگی را جدی بگیرند.

وی بر ضرورت اجرای دقیق ‌تر شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و اعمال کنترل‌‌های هوشمند برای مقابله با روند افزایشی همه‌ گیری کرونا و  بر ضرورت نظارت دقیق وسخت‌‌‌گیرانه بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

همچنین فرماندار بویراحمد با بیان اینکه همه دغدغه آموزش را دارند اما سلامت مهمتر است، گفت: برای سومین هفته متوالی مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها تعطیل شدند.

وی بیان کرد: به همه ادارات شهرستانی تاکید کردم به افراد بدون ماسک خدمات ارائه ندهند نهایتا ماسک در اختیار مردم قرار دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به فعال بودن گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و بسیج اصناف گفت: صنف آرایشگرها کمتر پروتکل‌ رعایت می‌کنند و غالبا از ماسک استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول