اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظارت جدی بر ناوگان حمل‌ونقل مسافر در سمنان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای طرح کنترل تردد وسایل نقلیه عمومی در این استان خبر داد.

نظارت جدی بر ناوگان حمل‌ونقل مسافر در سمنان

مهدی رجایی‌فرد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز، نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه عمومی در استان مورد کنترل و نظارت قرار گرفت.

وی گفت: به‌منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرارگاه پلیس راه استان به‌صورت مستمر در حال اجراست.

رجایی‌فرد اضافه کرد: در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، ترمز، لاستیک، اسناد و مدارک حمل‌ونقلی، صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: این کنترل‌ها در محل پایانه‌های مسافری، مراکز معاینه فنی و پاسگاه‌های پلیس راه هر یک از شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

رجایی‌فرد تأکید کرد: این طرح به‌صورت گشت‌های مشترک ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها و پلیس راه در تمامی محورهای مواصلاتی پرخطر و پرتردد در جهت تشدید کنترل‌های میدانی ناوگان عمومی حمل‌ونقل و کنترل مدارک و تجهیزات ایمنی آنها در طول راه‌ها و محل‌های توقف پایانه‌های مسافری، مقابل پلیس راه‌ها انجام شده است.

وی افزود: از یک هزار و ۴۷۷ مورد وسایل نقلیه عمومی کنترل‌شده، ۹۹۴ مورد حمل مسافر اضافه بر ظرفیت، ۸۰۲ مورد کمبود تجهیزات ایمنی و ۳۲۳ مورد عدم کمربند ایمنی سالم به تعداد صندلی‌ها به‌عنوان تخلف احصا که پس از بررسی جهت اعمال قانون به دبیرخانه طرح در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ ارسال شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول