اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نگرانی قرقیزها از وضع قوانین جدید برای مهاجرین در روسیه

قرقیزستان به دلیل وضع قوانین جدید برای مهاجران از جمله الزام انجام معاینات پزشکی هر سه ماه یکبار، یادداشتی به وزارت امور خارجه روسیه ارسال کرد.

نگرانی قرقیزها از وضع قوانین جدید برای مهاجرین در روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سفارت قرقیزستان در روسیه به دلیل تشدید قوانین مهاجرتی یادداشتی به وزارت امور خارجه این کشور ارسال کرد.

از 29 دسامبر 2021، قوانین مهاجرت جدید در روسیه اجرا می‌شود که طبق آن، شهروندان خارجی، از جمله شهروندان تاجیک و قرقیزستان که برای کار به کشور آمده‌اند، باید ظرف 30 روز تحت معاینه پزشکی، ثبت اثر انگشت و عکسبرداری قرار گیرند.

با این حال، وزارت خارجه قرقیزستان خاطر نشان کرد از ابتدای سال 2022، شهروندان قرقیزستانی در تکمیل این مراحل با مشکلاتی روبرو بوده‌اند و اکنون صف‌های طولانی دائمی در مراکز مهاجرت مسکو وجود دارد.

به همین دلیل، سفارت قرقیزستان در روسیه از وزارت امور خارجه این کشور خواست تا در هنگام انجام این مراحل، یک کریدور جداگانه برای اتباع کشورهای اتحادیه اروپا باز کند.

وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد که از ژانویه، کارمندان سفارت قرقیزستان در روسیه فعالیت‌های مراکز پزشکی را که در آنها معاینات پزشکی انجام می‌شود، زیر نظر دارند و با مقامات روسیه راه‌های احتمالی برای حل مشکلات مهاجران را بررسی می‌کنند.

علاوه بر این، این اداره توضیح داد که قرقیزستانی‌ها مجبور نیستند هر سه ماه یک بار تحت معاینه پزشکی قرار گیرند.

یاد آوری شد که قوانین جدید در مورد معاینه پزشکی الزامی برای شهروندان خارجی در پایان دسامبر 2021 در روسیه تصمیم‌گیری شد.

بر اساس این قوانین، مهاجرانی که برای کار یا اقامت طولانی مدت وارد روسیه شده‌اند باید تحت انگشت نگاری، عکاسی و معاینه پزشکی اجباری قرار گیرند.

آنها همچنین موظف شدند تا 30 روز پس از ورود به کشور تحت معاینه متخصصان اعصاب و روان، روان پزشکان و متخصصان عفونی قرار گیرند.

وزارت امور داخلی روسیه همچنین گزارش داد که پس از انقضای گواهی پزشکی، یعنی پس از سه ماه، مهاجر باید دوباره آزمایش شود.

علاوه بر این، خانواده‌های مهاجرانی که در روسیه زندگی می‌کنند باید هر سه ماه یکبار عکسبرداری با اشعه ایکس، آزمایش ادرار و خون انجام دهند و از نظر جذام، سل، سیفلیس و اچ آی وی بررسی شوند.

در صورت عدم رعایت این قوانین، مدت اقامت موقت فرد خارجی در کشور کاهش داده می‌شود. همچنین، اگر مهاجران معاینه پزشکی را پشت سر نگذارند، ممکن است مجوز کار آنها باطل شود و دانشجویان ممکن است از تحصیل در فدراسیون روسیه منع شوند.

لازم به ذکر است که موضوع معاینه پزشکی الزامی قرقیزستانی‌ها در 16 فوریه در پارلمان این کشور مطرح شد. در این نشست، نمایندگان گفتند که مهاجران قرقیزستانی که در آنجا در حال مهاجرت کاری هستند باید 6000 روبل برای این مقدمات هزینه کنند و این مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

«تالانت مامیتوف»، رئیس پارلمان گفت که این موضوع را در نشستی با مقامات روسیه مورد بررسی قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش مرکز اشتغال اتباع خارج از کشور، حدود یک میلیون قرقیزستانی در روسیه وجود دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول