اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کشوری که حاضر نیست برای توافقش تضمین بدهد قابل اعتماد نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا اعلام کرده که تضمین نمی‌دهد توافق را نقض نکند، گفت: کشوری که تعهدات بین المللی برایش تضمین آور و تعهد آور نیست چرا ادعا می‌کند که ما به تعهدات بین‌المللی پایبندیم؟

کشوری که حاضر نیست برای توافقش تضمین بدهد قابل اعتماد نیست

حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره کارشکنی و بی عملی آمریکا در مذاکرات، اظهار داشت: این خوی استکباری و روحیه آمریکایی‌ها در طول تاریخ نشان می‌دهد که اینها به راحتی زیر بار آن تعهداتی که باید بروند نمی‌روند و بیشتر به دنبال کسب امتیاز و گرفتن فرصت برای رسیدن به مقاصد و منافع خود هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها حتما قابل اعتماد نیستند بنابراین چه در برجام بیایند و چه نیایند و چه با حضور و چه عدم حضورشان هیچ صداقتی ندارند و در عمل نشان دادند که پایبند به هیچکدام از موازین بین المللی نیستند؛ لذا باید بحثمان را با طرف‌های دیگر برجام تمام کنیم و آنها را ملزم کنیم که به تعهدات عمل شده خود -در توافقی که در حال شکل گرفتن است- تضامین لازم را داشته باشند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آمریکا اعلام کرده که ما تضمین نمی‌دهیم؛ کشوری که تعهدات بین المللی برایش تضمین آور و تعهد آور نیست چرا مدعی مقر سازمان ملل متحد به‌عنوان بزرگترین سازمان حقوقی و سیاسی و بین‌المللی شده است و چرا ادعا می‌کند که ما به تعهدات بین‌المللی پایبندیم؟

نوش آبادی همچنین یادآور شد: آمریکایی‌ها که نمی‌توانند به یک قرار داد چند جانبه بین چند کشور پایبند باشند چطور می‌توانند به تعهدات بین‌المللی در جهان پایبند باشند؟

وی در همین راستا اضافه کرد: امروز دنیا متوجه شد که آمریکایی‌ها دروغ گفته و زیاده‌خواهی می‌کنند و هیچ التزامی به تعهدات انسانی و حقوق بشری و بین المللی ندارند.

این عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش یادآور شد: ما باید از این فرصت برای افشای چهره واقعی آمریکایی‌ها استفاده کنیم که آمریکا ذاتا خوی استکباری دارد و نظامش بر اساس نظام سلطنت شکل گرفته است و به این راحتی حقوق ملت‌ها را نمی‌دهند.

نوش آبادی ادامه داد: آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال کسب امتیاز و موقعیت خودشان هستند تا دادن امتیاز به دیگران؛ رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که از ابتدا ما تذکراتی درباره برجام دادیم و مواردی را گفتیم که عمل نشد لذا امیدواریم که تیم مذاکره کننده جدید کشور با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تجربه خاطرات ادوار گذشته یک توافق خوب شکل دهند که طرف‌های مقابل امکان اینکه بخواهند از تعهدات خود خارج شوند را نداشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول