اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ویدئو| قصه‌ تولید اولین پنجه‌های کربنی ایرانی/وقتی دانش‌بنیان‌ها آرزوی یک مادر را برآورده کردند

مادر جلوی دوربین اشک می‌ریخت و می‌گفت به‌خاطر تحریم، پسرش از حق راه‌رفتن محروم شده است. نخبگان یک شرکت دانش‌بنیان دست به کار شدند و پای مصنوعی را با کیفیتی بهتر از نمونه خارجی ساختند.

ویدئو| قصه‌ تولید اولین پنجه‌های کربنی ایرانی/وقتی دانش‌بنیان‌ها آرزوی یک مادر را برآورده کردند

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ از دست دادن عضو ممکن است در سوانح شغلی یا جاده ای و حتی به دلیل بیماری‌های مانند دیابت در زندگی افراد رخ دهد. اتفاق مهلکی که کنار آمدن با آن بسیار دشوار و غیر قابل قبول خواهد بود. اینجاست که داشتن یک پروتز مناسب و راحت می‌تواند برای بیمار بسیار امیدوار کننده و زندگی بخش باشد.

از این رو باتوجه به نیاز معلولین و جانبازان کشور به پروتزهای کربنی و عدم دسترسی آن‌ها به این محصول، که به دلیل تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران امکان واردات آن وجود نداشت؛ شرکت دانش‌بنیان کامپوزیت گستر سپاهان وارد میدان شد و با دانش و تلاش متخصصان ایرانی، برای اولین بار در کشور موفق به تولید پنجه‌های کربنی شد.

پنجه های کربنی به پروتز هایی گفته می‌شود که در قسمت پنجه پا نصب می شوند تا عمل راه رفتن یا فعالیت های دیگر را برای بیماران به سادگی همراه کنند. این پروتز ها همانطور که از نام آنها مشخص است، با متریال فیبر کربن ساخته می شوند تا دوام و مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و کشش داشته باشند.

در ادامه ویدئویی را درخصوص داستان تولید اولین پنجه‌های کربنی ایرانی توسط یک شرکت دانش‌بنیان، مشاهده می‌کنید:

 

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول