اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

درخواست 500 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با یک پشه در هرمزگان

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: هم اکنون خطر پشه آئدس در این استان بسیار زیاد بوده و برای مقابله با آن به۵۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

درخواست 500 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با یک پشه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پشه آئدس یک پشه خطرناک و مهاجم است که با عامل بیماری وحشتناکی به نام تب دانگی است به طوری که بیمار دچار درد شدید و تب بالای 40 درجه می‌شود و بیمار آنچنان دردی را حس می‌کند که به بیماری تب استخوان شکن نیز مشهور است.

از اواخر سال 1399 بود که زمزمه‌های حضور و زنده‌گیری و مقابله با این بیماری به بندرلنگه در غرب هرمزگان رسید و 3 ماه پیش نیز دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با انتشار فیلمی، خبر از زنده‌گیری چند پشه آئدس در یکی از محلات بندرعباس داد که البته بررسی آنها نشان داد که حامل بیماری نبوده‌اند.

پس از آن هر چند روز یک بار تصاویری از مه‌پاشی و سم پاشی برخی از محلات شهر بندرعباس برای مقابله با این پشه منتشر می‌شد.

حالا در تازه‌ترین اظهار نظر، امیرتیموری مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفته که پشه آئدس یکی از مباحث مهم در استان است که استاندار محترم نیز بر کنترل و ریشه کنی آن تاکید دارند از همین رو طی نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور ضمن تشریح آخرین وضعیت پشه آئدس، خواستار تخصیص این اعتبار شده‌اند و همچنان پیگیری برای آن در حال انجام است.

وی گفته که درخواست 500 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با این پشه شده است چرا که بهسازی محیط و پاکسازی مناطق مستعد پرورش این نوع پشه باید از طریق دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری در دستور کار قرار گیرد و مناطق مختلف پاکسازی شود، لذا با آموزش‌های لازم از طریق رسانه ها و صدا وسیما ، مردم را نسبت به گسترش و خطر پشه آئدس آشنا و حساس کرد.

به گزارش فارس، پشه آئدس معمولا در مانداب‌های کوچک و بزرگ زندگی می‌کند و بهترین مکان برای لاورریزی این مگس، درون لاستیک‌های مرطوب و مستعمل، آب زیرگلدان‌ها و محفظه آبگیر کنار و زیر کولرهای گازی و جوی‌های آب مملو از مانداب است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول