اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سردار سلیمانی یاریگر مقاومت اسلامی خواهد بود

معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بر این باور هستیم سردار سلیمانی، دست‌گیر مقاومت اسلامی خواهد بود گفت: از این شهید بزرگوار باید به عنوان جامع ویژگی شهدا یاد کرد.

سردار سلیمانی یاریگر مقاومت اسلامی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حشمت‌الله قنبری بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای گروه ابوذر نهاوند اظهار کرد: اگر جامعه اسلامی عزتمند است به سبب جهاد شهدای در راه خداست و اگر بخواهیم همواره عزتمند باشیم باید فرهنگ شهادت را در جامعه حفظ کنیم.

وی برگزاری یادواره شهدا را از اقدامات اثربخش در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار دانست و ضمن اینکه از شهید سلیمانی به عنوان جامع ویژگی شهدا یاد کرد افزود: حیات جمعی شهدا در شخصیت آسمانی سردار سلیمانی جلوه‌گر شده بود و او را باید جمیع خصائل شهدا دانست.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد مستضعفان افزود: سردار سلیمانی در همه دوران از فرماندهی نیروی قدس و محور مقاومت و دوران دفاع مقدس در معرض شهادت بود و با آن انس داشت، به علت درک عمیقی که از شهادت داشت تقدیر بر این شد تا بدست تبهکارترین افراد به شهادت برسد.

وی افزود: بعد از شهادت سردار هر کسی با هر باور و اعتقادی، فضلی از فضایل او را بیان کرده و در توصیف او سخن گفته اما این شخصیت شگفت‌انگیز مانند سری از اسرار الهی نو به نو افاضه می‌کند.

قنبری با بیان اینکه باید سال‌ها بگذرد تا ابعاد شخصیتی این شهید شناخته شود گفت: سهم این عالم ناسوت از سردار سلیمانی یک مچ دست بود اما همین میزان تمام قلب‌ها را به سمت خود کشید.

وی با بیان اینکه بجا ماندن این دست دارای یک مفهوم عمیق است و آن هم اینکه شهید سلیمانی دست‌گیر و هدایتگر کسانی است که به دنبال او در حرکت بودند گفت: شهادت سردار سلیمانی از جنس شهادت حضرت  فاطمه(س) است و بر این باور هستیم سردار سلیمانی، دست‌گیر مقاومت اسلامی و همه کسانی که بدنبال او بودند خواهد بود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد مستضعفان در ادامه از گروه ابوذر به عنوان شهدای ویژه انقلاب یاد کرد و گفت: شهدای گروه ابوذر ۶ تن نبودند بلکه ۶ امت بودند که دارای جوهر دینی بودند و درد دین داشتند.

وی با بیان اینکه زمانی که خیلی‌ها در خواب بودند این ۶ جوان دانش‌آموز به پا خواستند تا احکام خدا روی زمین جاری و ساری شود افزود: وصیت‌های این ۶ جوان به علت درک بالایی که از دین داشتند به یک فرهنگ برای دوران دفاع مقدس تبدیل شد و لذا نمی‌توان فرقی بین وصیت اینها با همه شهدا پیدا کرد.

قنبری بر معرفی هر چه بیشتر شهدای گروه ابوذر تاکید کرد و افزود: ابعاد شخصیتی و عقاید این شهدا باید بازخوانی شود و معانی عمیقی که در ایده آنها وجود دارد برای مردم بازگو شود.

وی پیروزی مقاومت لبنان را حاصل فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و یاداور شد: امروز در نوار غزه رژیم اشغالگر قدس از مقابله با رزمندگان حزب‌الله عاجز مانده و این به خاطر تفسیر معنی شهادت و رسیدن به حیات طیبه است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد مستضعفان گفت: خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان در طول بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب به میهن اسلامی عزت، اقتدار و افتخار بخشیده‌اند و باید خانواده‌های شهدا و ایثارگران را همیشه چراغ راه خود بدانیم.

وی در پایان سخنانش سرچشمه مشکلات و گرفتاری‌ها را دور بودن از آرمان‌های شهدا دانست.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول