اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ملت یمن که در برابر تجاوز نامشروع خارجی از خود دفاع می‌کند، نه تروریست است و نه متجاوز

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در واکنش به بیانیه نشست شورای اجرایی وزیران اوقاف کشورهای اسلامی تصریح کرد: ملتی که هفت سال مظلومانه در برابر تجاوز نامشروع خارجی از خود دفاع می‌کند، نه تروریست است و نه متجاوز.

ملت یمن که در برابر تجاوز نامشروع خارجی از خود دفاع می‌کند، نه تروریست است و نه متجاوز

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «ناصر کنعانی» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در مصر امروز (پنجشنبه) ۲۸ بهمن ماه به بخشی از مفاد بیانیه صادره در نشست شورای اجرایی وزیران اوقاف کشورهای اسلامی در قاهره واکنش نشان داد.

وی در این باره اعلام کرد: ملتی که هفت سال مظلومانه در برابر تجاوز نامشروع خارجی از خود دفاع می‌کند، نه تروریست است و نه متجاوز. توصیه اکید اسلام و قرآن کریم، حمایت از مظلوم است و سنت و سیره رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله نیز اینگونه بوده است.

* دیدگاه عربستان سعودی معیار قضاوت در خصوص جنگ خونین و تأسف بار یمن نیست

کنعانی افزود: کاملا مشخص است که آنچه در بخشی از بیانیه صادره به نام جلسه شورای اجرایی وزیران اوقاف کشورهای اسلامی در قاهره علیه ملت یمن و در تقبیح دفاع و حمایت معنوی جمهوری اسلامی ایران از این ملت مظلوم آمده است، دیدگاه وزیر عربستان سعودی است، اما جای تعجب است که چرا دیگران اجازه داده‌اند که چنین موضعی به نام کشورهای اسلامی منتشر شود و کشتار هزاران بیگناه یمنی به ویژه کودکان مظلوم در جنگ هفت ساله عربستان علیه یمن در یک نشست دینی کاملا نادیده گرفته شود!

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره با تأکید بر این‌که «دیدگاه عربستان سعودی معیار قضاوت در خصوص جنگ خونین و تأسف بار یمن نیست»، یادآور شد: افکار عمومی و وجدان‌های بیدار قضاوت خواهند کرد.

گفتنی است «عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ» وزیر امور اسلامی عربستان سعودی نیز روز (شنبه) ۲۳ بهمن در سخنانی در مصر، از صدور انقلاب اسلامی به دست گروه‌های همسو با ایران در منطقه ابراز نگرانی شدید کرد و گفت که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به دنبال صدور انقلاب خمینی به برخی کشورها هستند و لازم است تا با این مسئله مقابله شود». البته این اظهارات بی پایه و اساس واکنش سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه را در پی داشت و در این باره گفت: این اظهارات خیلی بی ارزش هستند و از این اظهارات مهندسی شده و با اهداف خاص از سوی برخی افراد در عربستان سعودی، کم نشنیدیم. فارغ از این‌که چه کسی این اظهارات را گفته، این اظهارات بسیار مشمئز کننده است و حاکی از آن است که برخی در عربستان سعودی همچنان بر طبل نادانی می‌کوبند و سعی می‌کنند با اهداف خاص از فضاهای بین‌المللی و یا از جمع‌های مسلمانان استفاده و فرافکنی و عقده گشایی کنند. همه می‌دانند ایدئولوژی تکفیری چگونه ریشه در برخی تندروی‌ها در تفکرات عربستان سعوی داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: آنچه امروز در یمن اتفاق می‌افتد. هفت سال کشتار مردم یمن با چنین اظهاراتی قابل پوشاندن نیست. عمیقا و قویا توصیه می‌کنم که مقاماتی مثل ایشان قبل از این‌که دوباره صحبت کنند و دهانشان را باز کنند یک بار تاریخ پرتمدن ایران کهن و ایران سرافراز را بخوانند و از آن طرف تاریخ خودشان را بخوانند شاید کمی متوجه شوند که در کجای تاریخ ایستاده‌اند و متوجه شوند که ایدئولوژی آنها تا چه حد برای منطقه و جهان خسارت داشته است و باید از این زبان، منطق و گفتار به گفتار مبتنی بر عقل و پیام اصلی اسلام و اسلام ناب محمدی برگردند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول