اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کریدور بزرگراهی غرب کشور بسترساز اجرای سرمایه گذاری

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: کریدور بزرگراهی غرب کشور بسترساز اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری است، تکمیل بخش‌های باقی‌مانده این گذرگاه بین‌المللی افزون بر کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در محرومیت‌زدایی از جنوب استان تأثیرگذار است.

کریدور بزرگراهی غرب کشور بسترساز اجرای سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات ۱۷کیلومتر بزرگراه از احداث ١٠٠ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده راههای آذربایجان‌غربی در سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: پیشبرد پروژه‌های راهسازی در آذربایجان‌غربی به ویژه کریدور بزرگراهی غرب کشور که پایانه مرزی بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند را دنبال می‌کنیم چراکه این استان جایگاه مهمی در توسعه حمل‌ونقل بین‌المللی دارد.

سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور بسترساز اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری است، افزود: تکمیل بخش‌های باقی‌مانده این گذرگاه بین‌المللی افزون بر کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در محرومیت‌زدایی از جنوب استان تأثیرگذار است.

وی، آغاز عملیات ساماندهی ورودی مجتمع پتروشیمی مهاباد را به عنوان نخستین پروژه مشارکتی در حوزه راهسازی برشمرد و تصریح کرد: پس از یکسال پیگیری، ٢ کیلومتر و ۵٠٠ متر از سه‌راهی دارلک به عنوان بخش پرتردد کریدور بزرگراهی غرب کشور با مشارکت مجتمع پتروشیمی مهاباد و نظارت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

حمزه‌لو به شروع عملیات ٧ کیلومتر از محور مهاباد-میاندوآب خبر داد و ادامه داد: در مجموع ١٧ کیلومتر بزرگراه در استان با اعتبار ٣ هزار و ۴٣٠ میلیارد ریال احداث می‌شود که برنامه‌ریزی شده تا سال آینده تکمیل شود.

کریدور غرب کشور که پایانه مرزی بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند، یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول دارد و یک‌سوم آن در محدوه راههای آذربایجان‌غربی قرار دارد. بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب بخش کلیدی این گذرگاه بین‌المللی در جنوب استان است که در حال حاضر عملیات راهسازی در قطعات مختلف این محور اجرا می‌شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول