اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وزیر بهداشت: خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات نتیجه تحریم‌های اقتصادی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات نتیجه تحریم‌های اقتصادی است، گفت: بسیاری از محصولاتی که در گذشته وارد کشور می‌شد، اکنون تولید داخلی دارد.

وزیر بهداشت: خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات نتیجه تحریم‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی بیمارستان شهدای لنجان با بیان اینکه حماسه‌هایی که مردم این استان در دفاع مقدس و پس از دفاع مقدس آفریدند را هیچ‌گاه از یاد نخواهیم برد، اظهار داشت: چند وقتی افتخار داشتم که در اصفهان در خدمت شهید همت بودم، بنابراین حماسه‌های بزرگ مردم اصفهان همچون شهید خرازی و دیگر فرماندهان آفریدند را به یاد داریم.

وی با بیان اینکه پس از دفاع مقدس اصفهان در حوزه مدافعان حرم مانند شهید حججی نمونه‌ای دیگر از الگوی ایثار و فداکاری در کشور بود که درخشید، افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب پیشرفت‌های بخش بهداشت و درمان است، امروزه قوی‌ترین رشته‌های علوم پزشکی منطقه و دنیا را داریم و افراد سالمند به خاطر دارند زمانی که پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی، کارهای درمان مردم را انجام می‌داند در حالی که بسیاری از آن‌ها پزشک نبودند و تنها مدرک لیسانس داشتند.

عین‌اللهی با بیان اینکه وابستگی صددرصدی شاه به قدرت‌های خارجی مانع از پیشرفت علم پزشکی در کشور شده بود، گفت: تمام خدمات و درمان‌هایی که در کشور ما انجام می‌شد، بسیار پیش پا افتاده بود چون قدرت‌های خارجی نمی‌خواستند، رشد کنیم و به همین دلیل بود که رشد ما در سایه استقلال و در سایه امام خمینی (ره) آغاز شد و امروز روح امام، شاهد این پیشرفت‌ها است.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه مردم حقشان است که از خدمات بهداشت و درمان بهتری برخوردار شوند، بنابراین ضروری است که خیران همچون گذشته به دولت یاری رسانند، بیان کرد: ما به دنبال یک ایران قوی هستیم، شاید در ۴۰ سال پیش اسم کشور ما آورده می‌شد کسی آن را نمی‌شناخت اما اکنون همه می‌دانند که ایران قوی است.

وی با بیان اینکه ایران قهرمانانی مانند حاج قاسم سلیمانی، شهید حججی و بسیاری از دانشمندان برجسته دارد، اضافه کرد: در بحث کرونا امروزه بسیاری از کشورها که ادعای قوی و پیشرفته بودن می‌کردند در این حوزه درمانده شده‌اند، هر روز  ۲ الی ۳ هزار مرگ و میر را در آمریکا شاهدیم.

عین‌اللهی با تأکید بر اینکه مردم کشور ما آنقدر قوی هستند که ۸ سال جنگ را ایستادگی کردند و امروز نیز با وجود همه تحریم‌ها مقاومت می‌کنند، افزود: با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، مردم با قدرت ایستاده‌اند و به همین دلیل است که می‌توان گفت به لطف الهی فصل جدیدی در شکوفایی ملت ما ایجاد شده است و با وجود همه سختی‌هایی که کشیده‌ایم، تحریم‌ها توانست ما را قوی کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات نتیجه تحریم‌های اقتصادی است، گفت: بسیاری از محصولاتی که در گذشته وارد کشور می‌شد، اکنون تولید داخلی دارد از جمله در بازار مصالح ساختمانی، همه محصولات داخلی است و برای همین در بیمارستانی که قرار است در شهرستان لنجان ساخته شود از مصالح داخلی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول