اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صادرات ۹ میلیون دلاری صنایع دستی گیلان

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان با اشاره به افزایش قابل توجه صادرات محصولات صنایع دستی در گیلان گفت: بر اساس آمار از سوی گمرک صادرات صنایع دستی از ۱.۸ میلیون دلار در سال ۹۸ با رشد چند برابری به ۹.۶میلیون دلار رسیده است.

صادرات ۹ میلیون دلاری صنایع دستی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرزاد رشیدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شیوع کرونا تاثیری در کاهش صادرات محصولات صنایع دستی در گیلان نداشته است، اظهار کرد: گیلان به لحاظ تولید محصولات صنایع دستی دارای ظرفیت بسیار خوبی بوده هر ساله بخشی اعظمی از این محصولات به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه صادرات محصولات صنایع دستی در گیلان افزود: بر اساس آمار از سوی گمرک صادرات صنایع دستی از ۱.۸ میلیون دلار در سال ۹۸ با رشد چند برابری به ۹.۶میلیون دلار رسیده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان نقش ثبت جهانی قاسم آباد در افزایش صادرات را مهم دانست و گفت: بخش عمده از این موفقیت مدیون ثبت جهانی قاسم آباد است که برند صنایع دستی استان گیلان را بسیار پررنگ تر کرده و زمینه صادرات خوبی فراهم ساخته است.

رشیدی، با تاکید بر لزوم توجه به کشورهای عضو اوراسیا در صادرات محصولات صنایع دستی بیان کرد: تاکنون ۳۰ محصول صادراتی در تعرفه گمرک برای صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا قرار دارند لذا بسیار امیدوارم این مهم در خصوص محصولات صنایع دستی هم فراهم شود.

به گفته معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان اگر محصول صنایع دستی با کد صنایع دستی به تعرفه گمرکی اوراسیا وارد شود، صنایع دستی همه استان‌های کشور می توانند از درگاه استان گیلان به بازار اوراسیا وارد شوند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول