اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پایان بهمن ماه، آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت:پایان بهمن ماه سال جاری آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان است.

پایان بهمن ماه، آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اصغر هزارجریبی صبح امروز در گفت‌گو با خبرنگاران استان گلستان یکی از منابع مهم درآمدی دولت­‌ها در اکثر کشورهای توسعه‌یافته را مالیات عنوان کرد و گفت: طی سال­‌های گذشته عمده درآمدهای کشور به نفت متکی بود این منابع مهم باید برای آیندگان حفظ شوند از این رو لازم است درآمد کشور از طریق مالیات تأمین شود.

وی تصریح کرد: دولت­‌ها برای تأمین هزینه­‌های عمرانی و جاری کشور نیاز به منابع درآمدی دارند در شرایطی که کشور با تحریم­‌های ظالمانه مواجه است نمی‌­توان به درآمدهای نفتی تکیه کرد چرا که این درآمدها پایدار نیستند باید به درآمدهای غیرنفتی که مهمترین آن مالیات است تکیه کرد.

* معافیت­‌های مالیاتی گسترده­‌ای در گلستان وجود دارد/ درآمدهای عمومی گلستان پاسخگوی هزینه‌­ها نیست

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه در استان معافیت­‌های گسترده مالیاتی وجود دارد، افزود: بخش کشاورزی و دامپروری که شغل جمعیت زیادی از مردم استان را تشکیل می­‌دهد معاف از مالیات هستند، از این رو برای تأمین هزینه­‌های استان نیاز به درآمدهای دیگر استان­‌ها داریم.

هزارجریبی افزود: درآمدهای عمومی استان نزدیک به یک هزار میلیارد تومان است و با این‌ مقدار ‌نمی‌­توان استان را اداره کرد چرا که هزینه‌های استان بیش از این‌ مقدار است و باید از درآمدهای سایر استان­‌ها استفاده کرد.

وی شفاف‌سازی و عدالت مالیاتی را از جمله اهداف طرح جامع مالیاتی عنوان کرد و افزود:  در طرح جامع مالیاتی اطلاعات افراد از طریق نظام‌ بانکی در اختیار سازمان قرار می­‌گیرد و این اطلاعات مبنای دریافت مالیات قرار خواهد گرفت، برای رسیدن به این اطلاعات نیاز به یکسری بسترها داریم در این راستا قانون پایانه‌­های فروش مؤدیان مالیاتی در سال ۱۳۹۸ تصویب و ابلاغ شد، این‌ قانون باید ۱۵ ماه بعد اجرا می‌شد متأسفانه به دلیل مناسب نبودن شرایط این اتفاق رخ نداد.

* در صورت عدم تعیین تکلیف، فعالیت دستگاه‌های کارتخوان از اسفندماه قطع می‌­شود

مدیرکل امور مالیاتی گلستان خاطرنشان کرد: تمام افراد دارای دستگاه کارتخوان تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ فرصت دارند در پنجره واحد خدمات مالیاتی اطلاعات دستگاه را وارد و آنها را شناسه‌دار کنند و افرادی که به دستگاه‌های کارتخوان نیازی ندارند آن را غیرفعال کنند.

هزارجریبی بیان کرد: در صورتی که افراد تا پایان بهمن ماه نسبت به تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان اقدام نکنند دستگاه کارتخوان آن­ها از اسفند ماه قطع خواهد شد و نمی­‌توانند هیچ‌گونه فعالیتی انجام دهند، همچنین این افراد نمی‌تواند از معافیت‌­های مالیاتی برخوردار شوند.

*واریز ۵۷ میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری­‌ها و دهیاری­‌های گلستان

وی به واریزی عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان به حساب شهرداری­‌ها و دهیاری‌­ها اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۵۷ میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری و دهیاری‌­های استان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان بیان کرد: براساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب خرداد ۱۴۰۰ از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده چهار درصد سهم مالیات و یک درصد سهم سلامت به حساب خزانه کشور واریز و چهار درصد عوارض ارزش‌افزوده که در سطح استان وصول می‌­شود براساس جمعیت شهر و روستا به صورت ماهیانه به حساب شهرداری­‌ها و دهیاری‌­های سطح استان واریز می­‌شود.

هزارجریبی گفت: بخش قابل توجهی از مالیات بر ارزش‌افزوده صرف عمرانی و آبادانی شهرها و دورترین نقاط محروم استان می­‌شود که این اتفاق توسعه متوازن را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول