اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اختصاص 10 درصد سهمیه استخدام آموزش و پرورش کشور به خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در آزمون استخدامی پیش رو ۱۰ درصد از سهمیه آموزش و پرورش سراسر کشور با جذب سه هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی به خراسان رضوی اختصاص یافته است.

اختصاص 10 درصد سهمیه استخدام آموزش و پرورش کشور به خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش با آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی با یک میلیون و ۴۲۰ هزار دانش آموز دستگاه پهن پیکر و گسترده‌ای است که تلاش می کند خدمات خود را با کیفیت و مطلوب در اقصی نقاط استان ارائه کند.

وی افزود: یکی از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان تحقق عدالت آموزشی است و این موضوع محقق نمی‌شود، مگر این که بتوانیم فضای آموزشی و پرورشی مناسب در کنار نیروی انسانی مناسب و با کیفیت را در مناطق مختلف استان برای دانش‌آموزان قرار دهیم. در راستای برقراری عدالت آموزشی تلاش کرده ایم در استان هیچ دانش آموزی حداقل به خاطر عدم ارائه خدمات توسط آموزش و پرورش از تحصیل باز نماند. بیش از ۷۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در آموزش و پرورش خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند و تلاش نمودیم عدالت آموزشی را نه تنها برای دانش‌آموزان ایرانی بلکه برای اتباع خارجی که در استان ما هستند عملیاتی کنیم.

خدابنده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون ۳۱۰ پروژه با بیش از هزار و ۳۰۰ کلاس درس و همچنین فضاهای ورزشی، فرهنگی، نمازخانه و دارالقرآن در استان به بهره برداری رسیده است. در چند سال اخیر بالاترین جذب کمک های خیرین نیک اندیش را در حوزه مدرسه سازی شاهد بوده ایم و خوشبختانه درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در استان از ۳۳ به ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: اقدامات مناسبی در حوزه آموزش و توانمندسازی و همچنین جذب نیروی انسانی در استان اجرایی شده است. تعداد دانشجویان جذب شده دانشگاه فرهنگیان استان طی ۴ سال گذشته با افزایش ۱۱ برابری به جذب دو هزار و ۲۱۲ دانشجو در سال جاری ارتقا یافته است.

خدابنده در ادامه گفت: در آزمون استخدامی پیش رو ۱۰ درصد از سهمیه آموزش و پرورش سراسر کشور با جذب سه هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی به خراسان رضوی اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول