اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ششگلانی: برای واگذاری ماشین‌سازی دو شرط داشتیم/وظیفه هیات فوتبال استان تیمداری نیست

رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی گفت:وظیفه هیات فوتبال‌ تیمداری نیست، اما در حد توان از تیم ماشین‌سازی حمایت کرده و حتی دو بازی هزینه‌های تیم را هم تقبل کردیم.

ششگلانی: برای واگذاری ماشین‌سازی دو شرط داشتیم/وظیفه هیات فوتبال استان تیمداری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد ششگلانی در کنفرانس خبری در  مورد تیم‌های فوتبال تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد تیم تراکتور به اندازه کافی اطلاع‌رسانی شده و مالک باشگاه تراکتور امسال قبل شروع لیگ عنوان کرده بود که قصد تیمداری نداشته و به صورت مکتوب ‌ پیش از شروع لیگ برتر هم اعلام کرده و جلسات متعددی در سطح استان تشکیل و نتیجه این جلسات این شد که تیم تراکتور در مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد و در آن وضعیت که تیم تقویت نشده بوده، نتیجه خوبی کسب کردند و تیم تراکتور نمایش خوبی از خود به جای گذاشته بود.

وی گفت: بعد از حضور تیم تراکتور در لیگ برتر جلساتی در مورد واگذاری هر دو تیم تبریزی به مجتمع صنایع مس ایران برگزار شده و بین مدیران صنایع، نمایندگان مجلس و وزیر صمت صورت جلسه‌ای امضا شده که به نظر من زمان برای انتقال تعیین نشده و نباید به این سرعت این خبر رسانه‌ای می‌شد و این نیاز به طی کردن پروسه‌ای بود که زمان‌بر بوده که باید مس آذربایجان تاسیس شود تا در آینده شاهد این انتقال باشیم.

رئیس هیات فوتبال استان افزود: خوشبختانه با تلاش‌های استاندار آذربایجان‌شرقی و همراهی مالک باشگاه تراکتور، بدهی این تیم پرداخت و پنجره تیم باز شده و تراکتور قادر به جذب بازیکن شد.

ششگلانی گفت: به موازات تراکتور، باشگاه ماشین سازی هم قرار شده بود که به مس واگذار شود، اما بعد از مدتی مشخص شد که این واگذاری امکان نداشته و قرار شد به بخش خصوصی که خواهانش است، واگذار گردد.

واگذاری باشگاه ماشین سازی

وی گفت: اواخر فصل گذشته نجفی مدیر عامل باشگاه ماشین‌سازی در هیات فوتبال استان حضور یافته و در 9 هفته به پایان مسابقات لیگ برتر گفت: دیگر امکان تیمداری و ادامه فعالیت تیم ماشین‌سازی با مالکیت زنوزی نبوده و به گفته مالک باشگاه ماشین‌سازی، اگر شورای 18 میلیارد بدهی خود را پرداخت کند، ادامه خواهیم داد در غیر این صورت دیگر امکان فعالیت باشگاه ماشین‌سازی وجود ندارد.

ششگلانی تصریح کرد: ما کمک کردیم که ماشین‌سازی در بازی بعد هم به میدان رود تا آقای قربانی که با آقای زنوزی به توافق رسیده و مبایعه‌ نامه‌ای هم امضا کرده بودند که مبایعه نامه را به هیات فوتبال آورده که قرارداد درستی هم بود و اشکالی نداشت و برای ما تنها دو شرط مهم بود اول اسم باشگاه ماشین سازی تغییر نکند و شرط دوم تیم از جغرافیای استان خارج نشود.

وقتی قربانی تیم ماشین سازی را تحویل گرفت تیم سقوطش به لیگ یک تقریبا قطعی شده بود و ما در تلاش بودیم که این تیم را به یک نفر وصل کنیم تا حداقل تیم در لیگ یک باشد و اگر دو بازی ماشین سازی به میدان نمی رفت، به لیگ دو سقوط می کرد و می خواستیم این اتفاق نیافتد.

ششگلانی افزود: آقای قربانی هم ادامه فصل لیگ برتر مسوولیت تیم ماشین‌سازی را برعهده گرفت، اما در پایان فصل وی نیز همانند آقای زنوزی موفق به اجرای تعهدات خود نشده و پنجره ماشین سازی باز نشد.

آقای قربانی موفق به اجرای تعهدات خود نشده و فرافکنی کرده و توپ را به میدان اداره ورزش و جوانان می انداخت که چرا چوب در چرخ ما می‌اندازند.

رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی بیان داشت: بعد از 4 هفته از شروع لیگ دسته یک، آقای قربانی آمد و گفت من دیگر نمی‌توانم ادامه دهم و ما به گفتیم وقتی قدرت مالی نداشتی چرا جلو آمدی و 16 میلیارد هم در قرارداد تقبل کرده است و وی نیمی از بدهی تیم را قبول کرده بود.

وی گفت: هزینه دو بازی را ما تقبل کردیم و هزینه‌هایش را تقبل کردیم که یک بازی خارج از تبریز و دیگری در تبریز بود و تا به دنبال نفری بودیم که تیم را به وی تحویل دهیم که آقای مصائبی قدم پیش گذاشته و ابراز کرد که هزینه های تیم را تقبل می‌کنم که در نهایت با آقای قربانی قرار گذاشتیم که تیم را به وی تحویل و نماینده مدیر عامل در تیم شود تا بتواند ادامه تیمداری ماشین‌سازی را نمایند.

وی گفت: هزینه دو بازی را ما تقبل کردیم و هزینه هایش را تقبل کردیم که یک بازی خارج از تبریز و دیگری در تبریز بود و تا به دنبال نفری بودیم که تیم را به وی تحویل دهیم که آقای مصائبی قدم پیش گذاشته و ابراز کرد که هزینه های تیم را تقبل می کنم که در نهایت با آقای قربانی قرار گذاشتیم که تیم را به وی تحویل و نماینده مدیر عامل در تیم شود تا بتواند ادامه تیمداری ماشین سازی را نمایند.

ششگلانی اظهار داشت: قصد ما این است که ماشین‌سازی به حیات خود ادامه دهد اما اگر کار به جایی برسد که میسر نباشد، ما دیگر نمی‌توانیم کاری کنیم چرا که باید در سطح استان اقدام شود. موضع اصلی ما بازگشت تیم به کارخانه است. حتی در ابتدای انتقال به بخش خصوصی گفتیم تراکتور به کارخانه منتقل شود اما ما تصمیم گیر نبودیم.

وی افزود: در این مدت تلاش زیادی برای انتقال امتیاز ماشین سازی به کارخانه کردیم. بخش دولتی این موضوع را قبول نکرد و به بخش خصوصی واگذار شد. جلسات متعددی در استانداری برگزار شد تا تیم از مالکیت کارخانه خارج نشود اما مدیریت کارخانه اعلام کرد که تصمیم هیات مدیره مبنی بر کناره گیری از ورزش است.

ششگلانی افزود: وظیفه هیات فوتبال تیمداری نیست، اما برای حفظ تیم ماشین‌سازی جلسات زیادی واگذاری کردیم و نهایت تلاش خود را کرده و بارها جلسات برگزاری کردیم تلاش هیات فوتبال استان حفظ تیم ماشین‌سازی است و خواهد بود.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول