اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

صدور سند تک‌برگی برای بیش از ۸۸ درصد اراضی ملی سمنان

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از صدور سند تک‌برگی برای بیش از ۸۸ درصد اراضی ملی این استان به نام دولت خبر داد.

صدور سند تک‌برگی برای بیش از ۸۸ درصد اراضی ملی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حمیدرضا عبدوس معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در حاشیه ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره سفر به شهرستان شاهرود اظهار کرد: به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت‌المال، برای هشت میلیون ۴۲۸ هزار هکتار از اراضی ملی تثبیت و هشت میلیون و ۲۱۰ هزار هکتار سند تک‌برگی به نام دولت صادر شده است.

وی گفت: بر همین اساس برای ۹۵۵ هزار و ۷۸۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان سمنان، ۶۹۲ هزار و ۸۱۹ هکتار از اراضی ملی شهرستان میامی، سه میلیون و ۸۷۸ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان شاهرود و ۱۳۹ هزار و ۷۹۵ هکتار از اراضی ملی مهدی‌شهر سند تک‌برگ صادر شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: همچنین با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های استان سمنان ۴۲۳ هزار و ۴۲۳ هکتار از اراضی ملی آرادان، ۱ میلیون ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی دامغان، ۸۱۱ هزار ۹۲۳ هکتار از اراضی ملی سرخه و ۲۸۸ هزار ۷۶۳ هکتار از اراضی ملی گرمسار صاحب سند تک‌برگی شدند.

عبدوس ادامه داد: حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی است که با اجرای طرح «کاداستر» مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه و طرح‌های عمرانی دارد. کاداستر یا حدنگار نوع نقشه‌برداری است که مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: سند مالکیت ۳۹ هزار و ۳۱۰ هکتار از اراضی منابع ملی (جنگلی) واقع در حوزه ثبتی گرگان و منطقه حفاظتی شهرستان شاهرود نیز صادر شده است.

به گفته معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان دریافت اسناد کاداستر اراضی ملی استان با هدف شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان اراضی ملی و انفال متعلق به مردم و جلوگیری از زمین‌خواری انجام می‌شود.

عبدوس از عموم مردم خواست تا با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اطلاع دهند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول