اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بستری ۵ مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان اراک

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک گفت: در حال حاضر ۵ مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

بستری ۵ مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اکبر زمانی بیان کرد: ۵ مادر باردار مبتلا به ویروس کووید ۱۹ با حال عمومی نسبتاً خوب بستری و تحت درمان همکاران عفونی و مشاوره زنان قرار دارند و گفتنی است که هیچ موردی از نوزاد مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی اراک حدود ۴ تخت برای نوزادن مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته و برای مادران باردار مبتلا، قابلیت افزایش تا ۲۱ تخت وجود دارد.

زمانی یادآور شد: عمده تظاهرات ویروس کرونا در کودکان شامل درگیری مجاری تنفسی فوقانی، گلودرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب  و عمده درمان‌ها، درمان معمول سرماخوردگی، نوشیدن آب و مایعات و استراحت است.

وی اظهار کرد: در صورت داشتن علائمی چون تب، مصرف تب بر بلا مانع است اما اگر مدت زمان تب بیش از ۵ روز باشد و یا پس از رفع دوره کوتاه مجدداً رخ دهد و یا درد قفسه سینه، سرفه شدید، بی حالی، ضعف و بی اشتهایی غیر معمول و تظاهرات گوارشی، اسهال و استفراغ مشاهده شود مراجعه به پزشک الزامی است تا مراحل درمان تحت نظر پزشک معالج گذرانده شود.

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اراک در پایان توصیه کرد: با توجه به سرایت پذیری بسیار بالای سویه اُمیکرون، لازم است که استفاده از ماسک و حفاظت فیزیکی، عدم حضور در تجمعات در کنار دریافت واکسن برای واجدین شرایط در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول