اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم ازبکستان برای عضویت در سازمان تجارت جهانی

معاون نخست‌وزیر ازبکستان و دبیر کل سازمان تجارت جهانی به صورت ویدئو کنفرانس چگونگی روند عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی را بررسی کردند.

عزم ازبکستان برای عضویت در سازمان تجارت جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق‌اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «نگزی اوکونجو ایوالا» دبیرکل سازمان تجارت جهانی به صورت ویدئو کنفرانس چگونگی روند عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی را بررسی کردند.

طرفین همچنین وظایفی مبنی بر پیشبرد گفت و گوها در این مسیر، مراسم‌های تعیین شده در «نقشه راه» جدید برای سال 2022 میلادی و تنظیم شده با همکاری دبیرخانه سازمان با اهداف تقویت روند گفت و گوها را بررسی کردند.

تمهیدات پنجمین نشست گروه کاری در پیوستن ازبکستان به سازمان تجارت جهانی موضوع اصلی رایزنی بود.

همچنین روند تنظیم مدارک جدید ارائه شده توسط ازبکستان به دبیرخانه سازمان تجارت جهانی برای برگزاری نشست و همچنین دیگر مسائل سازمانی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر کل سازمان تجارت جهانی بر پایبندی خود برای ارائه حمایت همه جانبه به ازبکستان در روند پیوستن به سازمان و تشدید همکاری‌های دوجانبه برای حل و فصل سریع مسائل موجود تاکید کرد.

با توجه به این «نگوزی اوکونجو ایوالا» آمادگی دبیرخانه سازمان تجارت جهانی را برای گسترش کمک‌های فنی به ازبکستان برای حمایت از برگزاری مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با کشورهای عضو سازمان اعلام کرد.  

طرف ازبکی بر اهمیت اولویتی که در ازبکستان به موضوع الحاق سریع به سازمان تجارت جهانی  داده شده است، تأکید کرد. 

خاطرنشان شد که این موضوع یکی از وظایف کلیدی است که در استراتژی توسعه ازبکستان جدید برای سال‌های 2022-2026 میلادی ترسیم شده است.

طرفین در پایان در مورد انجام گفت‌وگوهای منظم برای پیشرفت سریع در حل و فصل مسائل بررسی شده، به توافق رسیدند.

سازمان تجارت جهانی (WTO) یک سازمان بین‌المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند. اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت‌نامه‌های (حدود ۳۰ موافقت‌نامه) این سازمان را امضا کرده‌اند.

مقر سازمان تجارت جهانی در «ژنو» سوئیس قرار دارد. تا سال 2016 میلادی تعداد 164 کشور عضو این سازمان شده‌اند. افغانستان در حال حاضر جدیدترین عضو این سازمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول