اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فرمانده سپاه سنندج: ماموستا «حسامی» نقش ویژه‌ای در دفاع از انقلاب در کردستان ایفا کرد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج نقش ماموستا حسامی امام جمعه اسبق سنندج در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن را غیرقابل انکار توصیف کرد.

فرمانده سپاه سنندج: ماموستا «حسامی» نقش ویژه‌ای در دفاع از انقلاب در کردستان ایفا کرد

حسن عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، دولت‌های غربی به سرکردگی آمریکا که حیاط خلوت خود در زمان پهلوی را از دست رفته می‌دیدند و اقدامات و توطئه‌های شومشان در تهران به نتیجه نرسیده بود، به فکر سوءاستفاده از اقدامات گروهک‌های تشکیل شده در مناطق کردنشین افتادند و با حمایت‌های خود جنایت‌های بی‌شماری را در منطقه به‌وجود آوردند.

وی گفت: در این برهه حساس در کنار دستور معمار کبیر انقلاب جهت پایان دادن به غائله کردستان، علمای دینی و افراد انقلابی و پیشمرگان مسلمان کُرد به میدان آمدند و در کنار نیروهای نظامی، این مناطق پاکسازی و به امن‌ترین نقاط کشور تبدیل شد.

عسکری به نقش ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی در این ایام اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای انقلاب خانواده ماموستا حسامی که پیام انقلاب را برگرفته از مکتب قرآن و اسلام تشخیص داده بودند به روشنگری پرداختند و علی‌رغم تهدیدها و اذیت و آزارهای فراوان به ترویج فرهنگ انقلاب در منطقه پرداختند.

وی گفت: سال ۶۱ بنیانگذار انقلاب با آگاهی از شجاعت، شهامت، علم و ایمان ماموستا حسامی در حکمی امامت جماعت شهر سنندج را به این روحانی جلیل‌القدر واگذار کردند که این حکم توسط رهبر معظم انقلاب نیز تنفیذ شد و به مدت ۲۳ سال تا سال ۱۳۸۴ ماموستا حسامی با خطبه‌های تاریخی خود ضمن دعوت به صلح و آشتی، انقلاب اسلامی را انقلابی مبتنی بر باورهای مردمی عنوان و نقش بسیار ارزنده‌ای در دفاع از انقلاب و امنیت امروز کردستان بر عهده داشتند که هیچ کس منکر آن نیست.

وی با ذکر خاطراتی از ماموستا حسامی گفت: صداقت در بیان و گفتار و روایت شیوا با ذکر جزئیات از وقایع و رویدادهای صورت گرفته در کردستان از ویژگی‌هایی است که ماموستا حسامی را به شاهدی صادق از تحولات کردستان معرفی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی متولد ۱۳۲۵ روستای هویه شهرستان سنندج است. این روحانی اهل سنت و از مدرسین برجسته علوم دینی در سال ۱۳۶۱ در حکمی توسط معمار کبیر انقلاب به امامت جمعه شهر سنندج منصوب شد.

ماموستا حسامی در طول ۲۳ سال امامت جمعه شهر سنندج با شجاعت از انقلاب اسلامی دفاع و ضمن تقدیم یک فرزند به انقلاب اسلامی، بارها توسط گروه‌های معاند مورد هجمه قرار گرفت.

وی در سال ۱۳۸۴ به‌دلیل بیماری از امام جماعت استعفاء داد.

ماموستا حسامی بامداد امروز به دلیل عارضه بیماری و در سن 75 سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول