اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی اصلاح نژاد گوسفند سنگسری در قطب دام‌پروری مهدی‌شهر

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان از راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند سنگسری در شهرستان مهدی‌شهر به‌عنوان قطب دام‌پروری کشور با مدیریت جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی اصلاح نژاد گوسفند سنگسری در قطب دام‌پروری مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی منصفی‌راد، سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان ظهر امروز در نشست با رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان اظهار کرد: یکی از طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی استان سمنان در سال جاری ایجاد مرکز به‌ نژاد دامی در شهرستان مهدی‌شهر است که در راستای عملیاتی شدن قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر در حال راه‌اندازی است.

وی افزود: ایستگاه مطالعاتی اصلاح نژاد گوسفند سنگسری بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری در استان سمنان مبنی بر ایجاد قطب دام‌پروری شهرستان مهدی‌شهر در جهاد دانشگاهی استان در حال راه‌اندازی بوده و تلاش می‌کنیم فاز نخست این طرح تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان سمنان تهیه و ارائه شده، یک طرح دیگر در حوزه معدنی و به‌منظور رفع مسائل مربوط به عدم فراوری مواد معدنی است که در این حوزه با فعالیت‌های خوب و اثربخش بتوانیم در جهت توسعه استان قدم برداریم.

منصفی‌راد ادامه داد: علم و دانش این طرح‌های فناورانه در پژوهشگاه رویان تهران، پژوهشکده ابن سینا و پژوهشکده رویان اصفهان وجود دارد و این مراکز علمی آماده همکاری در راستای عملیاتی شدن قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در جهت اجرای موفق طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی استان سمنان، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بنیاد نخبگان، مراکز رشد و... بهره ببریم.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به سایر فعالیت‌های این نهاد اضافه کرد: در حوزه فرهنگی مراکز افکارسنجی، نظرسنجی، برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان، برگزاری اردوهای ایران مرز پرگهر، و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت با رویکرد اشتغال محور و مهارت محور ازجمله سایر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان سمنان است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول