اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا در خراسان شمالی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا در تمام مراکز تجمیعی و پایگاه‌های واکسیناسیون سطح استان خبر داد.

آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، افشین دلشاد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا در تمام مراکز تجمیعی و پایگاه‌های واکسیناسیون سطح استان، اظهار کرد: واکسن‌های مورد تأیید برای این گروه سنی، پاستوکووک و سینوفارم است و میزان تزریق و فاصله بین ۲ نوبت، مشابه گروه‌های سنی بالاتر و بالغین است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که والدین، نسبت به تزریق واکسن به فرزندانشان اقدام کنند، گفت: در دسترس‌‌ترین واکسن، بهترین واکسن است، همچنان شعار ماست، خوشبختانه هم‌اکنون انواع واکسن‌ها را در اختیار داریم، بنابراین افراد منتظر واکسن خاصی نباشند و حتماً برای دریافت دزهای عقب‌افتاده و دز سوم واکسن خود به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

پوشش ۵۰درصدی واکسیناسیون دز سوم در خراسان شمالی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: پوشش واکسیناسیون دز سوم در استان به حدود ۵۰ درصد رسیده است که نشان از مشارکت مردم در این امر دارد، بنابراین با توجه به اهمیت و تأثیر تزریق واکسن در کاهش میزان بستری و فوتی‌های کرونا در افراد واکسن زده نسبت به افرادی که واکسن نزده‌اند، بنابراین از مردم می‌خواهیم در زدن واکسن اهمال نکنند.

وی البته رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون را برای مقابله با کرونا و سویه جدید آن ضروری دانست و گفت: رعایت فاصله ۲ متر، بهبود تهویه در فضاهای عمومی، دقت بیشتر در بهداشت دست‌ها، زدن ماسک و پرهیز از دورهمی و میهمانی‌های کوچک و بزرگ ازجمله مواردی است که افراد باید توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول